tisdag 14 april 2009

Renoverad sypuff...











Hejsan!
Kommer ni ihåg sypuffen jag hittade på loppis för 3o kronor. Den målade jag vit och klädde om. Den passar jättebra ute i vårt sommarum. Spetsarna och trådrullarna är efter mammas faster Alva som jag tyckte så mycket om.
Idag har jag jobbat, men nu är jag ledig onsdag och torsdag. Det ska bli skönt att vara med mina barn samt börja greja i ett litet rum som vi ska tapetsera och måla. Det ska bli ett rum för förvaring av kläder. Vi ska inhandla två garderober (vita) så att pojkarna får varsin. Gillar IKEAS Pax Hemnes 2-dörrars, sett den i svartbrun s. 155 i katalogen. Jag vet inte om just den finns i vit.
Tapeten vi har valt heter "Garden" och är en vit tapet med pärlemor cremefärgade blad rutor som korsar varandra. Den är jättesöt. Faster M har den i sitt nyrenoverade kök och jag fäste mig så vid den. Golvet ska vi slipa och får jag som jag vill ska vi testa att luta av det och måla med en vitpigmenterad olja.
Ha det så bra alla bloggare och tack för alla fina kommentarer! KRAM Åsa




19 kommentarer:

  1. Men vad fin din sypuff blev. Vilken skillnad! Gå in på http://susnet.se/tjanster/ för att registrera att du vill ha en besöksräknare. Det kostar inget. Det var inte så krångligt att göra. Om man högerklickar på någons räknare kan man också se varifrån de har fått räknaren, dvs vilken adress den kommer i från. Kram Stina

    SvaraRadera
  2. Om du vill ställa om klockan på inläggen så den blir rätt gör du så här: Klicka på Anpassa i högra hörnet då du är på din blogg. Tryck på Inställningar, formatering, tidszon. Leta reda på Stockholm i rullgardinsmenyn på tidszon. Stina

    SvaraRadera
  3. Den blev så fin, vad duktig du är!!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Hej Åsa! Vad fin den blev vitmålad o med nytt tyg! vad kul att greja o göra iordning ett rum...låter jättefint på din beskrivning! Hittade du några vitsippor? Kram Therese.

    SvaraRadera
  5. Tack Åsa...kul att du gillade sovrummet! Ha de gott! Kram Therese

    SvaraRadera
  6. Jättefin blev sypuffen!
    Märkligt ord?!:)

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  7. Hej Åsa! Vad fin puffen blev efter din makeover!!

    Låter som det kommer bli jättefint i rummet ni ska göra om!

    Ha det bra,
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  8. Vilken söt sittpuff, verkligen fyndpris också! Roligt att du kikade in hos mig, tunika/klänningen är från Gina Tricot, stövlarna är från Kappahl. Ha en skön kväll/ Kram M

    SvaraRadera
  9. Vad härligt med en sypuff! Där man kan förvara band och tråd och annat härligt, inspirerande!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  10. Men oj vad duktig du är o vad fint det blev, ja vit färg gör ju underverk, hihi!! Ha en fin dag, Kram Sofia

    SvaraRadera
  11. Halloj
    Vad rolgt att du lämnade ett spår hos mig så jag hittade hit....så fin din sypuff blev, tänk vad lite färg kan göra!

    Nu ska jag fortsätta kika här hos dig.

    Kram P

    SvaraRadera
  12. Glömde ju..
    Vi har haft en kille som har sprutmålat luckorna och sen har jag målat stommen själv med samma färg, även kaklet är målat!

    Pernilla

    SvaraRadera
  13. Låter som ni har fullt upp med projekt;-)

    Sypuffen blev jättefin.

    Ha det gott!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  14. Sypuffen skulle passa fint hos mig som jag skrivit tidigare...Jag är ju lite syintresserad...
    Den är fin med allt gammalt sybehör i.
    Det kommer bli fint i det lilla rummet. Kändes stressigt när du ringde igår. Hade främmat, men ville prata med dig. Ringer i kväll om vi ska träffas i morgon.
    Ha en mysig dag med killarna och mor.
    Kramis Susanne

    SvaraRadera
  15. Det blev verkligen en helt annan puff, jättefin! Önskar att jag också kunde sy...

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  16. Så mycket fina spetsar & sy-prylar.
    Vilken söt liten puff.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  17. Så mkt tjusigt du visar här, måste ta mig en kopp och kika lite mer! Kram Petra

    SvaraRadera
  18. Hej!
    Sypuffen blev kanon...
    Vad mycket fina spetsar du har. Minns att min farmor hade en sypuff som jag alltid lekte och rotade i som barn.
    Ha det gött Lotta!

    SvaraRadera
  19. Vilken fin sittpuff du gjort. Det är ju så mycket roligare med att fixa till egna möbler än att köpa nytt :)
    Kram Camilla

    SvaraRadera