lördag 11 april 2009

Långfredagen

































Hej!
Igår hade vi gäster, Susanne med bloggen Blåbär och smultronstället och hennes sambo, vi åt god mat. Jag hade dukat i matsalen till både förrätt och efterrätt. Menyn bestod av medelhavsdelikatesser till förrätt som man fick plocka själv. Det var himla gott! Vi kunde faktiskt äta den i vårt sommarrum, det var såpass varmt. Varmrätten bestod av fläskfilé med färska räkor, två olika bearnaisesåser, rotfrukter i ugn med färsk rosmarin och bönor. Till det drack vi goda viner. Ett Australiskt vin som hette "Yellow tail" 2006 cabernet-merlot och Italienskt "Monti Garbi" Ripasso 2006. Damerna stod för förätten och herrarna för varmrätten. Sedan drack vi te och åt god choklad. Vi sjöng och tittade på så ska det låta, det var ju jättebra igår. Vi fick en söt liten blomma i en söt ståltrådprinsesskrona med ett sött kort, hihi.! GLAD PÅSK önskar jag er ALLA bloggare.




3 kommentarer:

  1. Varför blir man alltid så hungrig när man är inne på din blogg, hihi. TACK för dina fina ord hos mig, Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Det såg himla smaskigt ut! Vilka vackra stolar du har. I morgon ska jag hem till Sofia med Signe 1 (min syster) undra vad hon bjuder på för gott... Kram Stina

    SvaraRadera
  3. Hej igen vännen!
    Tack för en göörmysig kväll. God mat som vanligt, eftersom vi alla är matintresserade. Det var mysigt att sitta i ert uterum och sedan gå in när vi åt varmrätt. Vi hade en mysig kväll och cykelfärden hem gick också bra.
    Stor kram Susanne

    SvaraRadera