onsdag 22 april 2009

Mitt olivträd!







Hejsan!
Äntligen får jag njuta av ett eget olivträd. Jag tror att nästan alla bloggare har ett snart,hihi.
Helen med bloggen Hagagård
tipsade mig om att de fanns för 129 kronor på Netto. Jag cyklade iväg igår på min lunchrast och köpte ett direkt. Jag måste ha sett lite lustig ut med det på cykeln. Satte över en gul påse så att det inte skulle bli för kallt för det, jag syntes nog rätt bra, hihi. Längtar att få ta ut det i sommarrummet. Jag har heller ingen aning om hur man ska sköta ett så kom gärna med era tips. Idag tror jag att min man ska börja att tapetsera i lilla rummet. Det blir nog vitt golv där. Vi kom fram till att det blev för stor apparat att slipa , luta och olja det. Vi ska ju ha in garderober som tar upp en del av golvytan också. Härligt med solsken ute.
Kram Åsa

13 kommentarer:

  1. Jag är en av alla bloggare som är en lycklig ägare till ett olivträd nu. Jag fick ett av min goa sambo till födelsedagsblomma i stället för någon annan blomma...Fint med ziknhink, mina är upptagna just av andra blommor.
    Det kommer bli fint i ert lilla rum. Det kanske är klart när vi kommer på Valborg?
    Ha en mysig kväll, jag ska baka lite och i morgon är jag ledig och ska njuta i solen.
    Kramis vännen, Susanne

    SvaraRadera
  2. Hej Åsa!
    Jättefint olivträd, passar bra där i zinkhinken! Jag kanske är den enda bloggerskan som inte har ett än..:)

    Du får visa oss bilder på det lilla rummet sen när det är färdigt!

    Ha en mysig kväll,
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Jag hör också till den lilla skaran som saknar olivträd. De är jätte vackra i alla fall... Det måste ha varit en syn med dig på cyckel och ett träd på pakethållaren... Kram Stina

    SvaraRadera
  4. Hej kära bloggvän! Grattis till ditt nya olivträd, jag fullkomligt älskar olivträd!!:-) Hoppas din kväll har varit bra, kram Sofia

    SvaraRadera
  5. Hej,
    vilken tur att du hann få tag på ett träd. Olivträd är så vackra. Hittade till dig av en slump och måste säga att du har en väldigt fin blogg. Hit kommer jag gärna igen. Kram Anna-lena

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Roligt att du hittade in till mig. Trevligt med nya bloggar att kika på :)

    Ja, det är ett mysigt hus vi bygger. Det var ett självklart val för oss när vi kom in på bygg-tankar att välja en gammeldags stil.. Huset är från Fiskarhedenvillan. Många fina villor, kan jag rekommendera att kika in på :)
    Karlsson hus som du sa, oj oj vilka vackra villor.. Jisses, de hade nog varit ett alternativ om vi inte fastnat för detta hus.

    Såg att du varit på CE inne & ute. Oj oj en av mina favorit affärer. :)
    Bor du i närheten av Örebro?
    Kan rekommendera PK Design på Storgatan, om du inte varit där? Såååå mkt fint :P

    Är det oki om jag länkar till dig?

    Ha en toppen dag! KRAM MARIA

    SvaraRadera
  7. Hej Åsa!
    Olivträden är fina... får en att tänka på Grekland.
    Ha en fin dag Lotta!

    SvaraRadera
  8. Vilket fint olivträd du har fått tag på och vilket bra pris! Blev så himla fint i hinken!

    Ha det bra!
    Kram l-l

    SvaraRadera
  9. Helt underbara olivträd, de är så vackra!

    Kram Gunilla i Singapore

    SvaraRadera
  10. Lycka till med ditt träd..jag köpte med 3 st.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  11. Tack...vi har pratat ut, så nu känns det bra igen. Mycket skönare, än att somna osams ;0)

    Skickade sambon till Netto, men det fanns inga " olivträd " kvar =0(

    Kram Nettan

    SvaraRadera
  12. Du visar också olivträd så kul.129 kr, det var billigt må jag säga.
    Kram Petra

    SvaraRadera