lördag 4 april 2009

Älskar min familj...

















Hejsan all bloggare!

Idag är det hopp om livet. Jag blev jättesjuk i onsdags natt. Fick panik för jag kunde inte svälja min egen saliv. Jag satt upp och spottade i en hink en hel natt. Torsdagen blev de än värre med hög feber oxå. Det bara rann ur munnen på mig. Hade läst om struplocksinflammation och blev livrädd. Åkte upp till närakuten och fick reda på att det var Halsfluss. Jag har haft det förut men aldrig på det här viset. Min mamma som nu är pensionär och fd. distriktsköterska sov över hos oss natt till fredag, som lite stöd för mig. ÄLSKADE MAMMA, TACK FÖR DET!! Det var guld värt. Jag fick de rosa och gula tulpanerna och det söta rosa betonghjärtat av min mamma. Korten är på min mamma som ung och liten. De vita tulpanerna och skivan fick jag av min man. Gulliga dig! Jag älskar visor av alla de slag. Skulle vilja ha de två tidigare skivorna med henne. Hon sjunger bl.a. "Flickan och kråkan" och "Jag väntar vid min stockeld" sååå fint. Kolla in på Youtube får ni se och höra. Ha en fin helg! KRAM ÅSA

7 kommentarer:

  1. Hejsan goa vännen!
    Tänk att vi känt varandra i 10 år, vi lärde ju känna varandra genom våra män som känt varandra sedan 20-årsåldern. Synd att du inte kan följa med ikväll, vi tänkte gå på Mongoliska. Korten på din mamma som ung är såå fina, din mamma betyder nog lika mycket för dig som min. De ställer alltid upp och finns för oss hela tiden. Sofia Karlsson sjunger jättefint, visor är mysigt att lyssna på när man är sjuk eller pysslar hemma.
    Krya på dig, så kanske vi ses någon dag eller till påsk?
    Stora kramen från Susanne

    SvaraRadera
  2. Men fyy det låter inte bra, hoppas halsen är bättre =0(.

    Har inte fyllt än, på SkärTorsdan ;0), men tack ändå.

    Ha en fortsatt skön & solig Helg !
    Krya på dig med...
    Kram Nettan

    SvaraRadera
  3. Men stackare!!! Det är ju hemskt då man är sjuk i halsen och inte kan svälja ordentligt! Vad skönt att du åkte i väg till läkare. Du fick väl penicillin? Hoppas att du kryar på dig snart! Vilka vackra bilder på din mamma. Ja, det kan vara skönt att ha mamma till hands då man är dålig, även om man är vuxen... Kram Stina

    SvaraRadera
  4. Stackare! Ja halsfluss är inte att leka med, har själv haft halsböld ett par ggr o trodde jag skulle dö!! Hoppas du mår bättre nu! Mamma är alltid mamma och dom betyder mkt!! Tack för fiina och rara kommentarer hos mig, det betyder mycket! sköt om dig nu! Kram Sofia

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Men oj, det lät inte kul. Krya på dig!!!
    KRam MARIA

    SvaraRadera
  6. Skickar en krya-på-dig hälsning!

    Hoppas du får ett träd i morsdags present!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  7. Hej! Halsont är inge vidare.
    Har haft halsböld en gång och ja trodde faktiskt ja skulle dö.
    Tack för tipset med skivan, har spotify via bredbandet så ja lyssnar o njuter
    Krya på dig !
    Kram Anna

    SvaraRadera