måndag 13 april 2009

Påskdagen































Hej!
Påskdagen var vi bjudna till min mamma. Hon hade verkligen bjudit till. Hon bjöd på champange, räkcocktail, makrill, gravad lax, ost och bröd. Varmrätten bestod av lammfilé, potatisgratäng, sallad och bönor. Hon fick en flaska rött av oss som vi drack. Hade sett vinet på Hagagårds blogg. Det är ett vin från Toscana. "Pater" hette det och var supergott. Det kan jag varmt rekomendera. Idag slappar vi bara, min man har satt upp barnens studsmatta efter mycket tjat. Ha det så gott! Kram Åsa














7 kommentarer:

  1. jisses vad din mamma ställt till me! SÅÅ mycket gott såå!

    SvaraRadera
  2. Hej igen!
    Idag tjatar ja väldigt, men ja glömde att säga förut att ja jag har haft faster M som chef, gud vad jag saknar henne på jobbet. Hon är en klippa
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Go kväll! Gud så mycket gott ..I dag har vi festat på glass & chokladsås..Vi fick besök av ett par kompisar& deras lilla dotter..
    I morgon hoppas jag på fint väder för jag hade tänkt att måla trädgård möblerna??(Hade Tänkt)!? ha det bra kram: Helen

    SvaraRadera
  4. Men vad mycket god påskmat! Man blir ju lite sugen... Jag tänkte på dina björnspår då jag var i skogen i dag. Här finns ju inte björn, men man vet ju aldrig... Usch vad läskigt, man vill ju inte ha dem nära befolkning... Kram Stina

    SvaraRadera
  5. Men oj vad mycket gott ni fick!!:-) De inredningsbutiker jag mest är på i Örebro är främst CE inne-ute och ligger mittimot slottet i örebro, på Engelbrektsgatan 12. Sen är jag väldigt ofta på Nice presenter på Marieberg där även Village ligger snett emot. Dessa butiker är livsfarliga, hihi. Kram Sofia

    SvaraRadera
  6. Ni är allt ena riktiga livsnjutare...
    Det började väl redan på skärtorsdagen?
    Vi har både njutit av god mat och gott sällskap och städat i trädgården och på altanen. Nu är vi i källaren och härjar...
    Vinet från Toscana har vi fått in present, men väntar tills våran planeringskväll ang. Toscanaresan här i maj. Vi får kolla datum snart!
    Ha det gott goa vän!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  7. Gott det låter!!
    Det var nog många studsmattor som kom upp i helgen!!

    Ha det gott, kram Camilla

    SvaraRadera