måndag 6 april 2009

Hårspänne


























Hej!

Idag ville jag visa er ett handgjort, virkat hårspänne som känns mycket personligt att få i sin hand. Det är en äldre dam i Karlskoga som gör dessa välarbetade hårspännen. Alla dockorna har olika namn och yrken. Det är undersköterskan Valetto Kiri (Haiti), dansösen Valencia Kiri (Haiti), Bagaren Bengt Bror (sollentuna), Förskolläraren Stina Bror (Sollentuna), Direktör Markus Data (Japan), Hemmafru Sushima Data. Hon måste nästan fästa sig vid de här spännena när hon gör dem, det skulle jag ha gjort. Jag är pedagog så jag vet att smycken och hårspännen uppskattas av barnen, det kommer att bli kul att använda det. Nästa inlägg kommer att handla om påsk och hur vi i min familj firar denna härliga högtid. Jag ska anta Hagagårds utmaning. Kram/Åsa

8 kommentarer:

  1. Hej Åsa! Vilket jobb att göra detta fina hårspänne..Säljer hon spännen??
    Så var det dags att ställa sig vid spisen..
    hungriga barn... kram Helen

    SvaraRadera
  2. Wow, fattade inte att det var hårspännen först!:-) Väldigt gediget jobb!! Jag var ju i Karlskoga igår, hihi. Kram Sofia

    SvaraRadera
  3. Men va häftigt! Urcoola hårspännen!

    Angående mitt skafferi så blir det ett jättelitet...blir inget man kan gå in i, det blir u-formade hyllor. Det blir mest att dörren bryter av det övriga! Önskar mig förstås ett stoort;-))

    Ha en trevlig kväll, kram Lena

    SvaraRadera
  4. Åhhhh vilket häftigt hårspänne.......snacka om pillrigt.
    Glad påsk!
    Lotta

    SvaraRadera
  5. Vilket kul hårspänne! Vilken tid hon måste lägga på det! Det gäller att du inte tappar bort det som annars är lätt med små hårspännen... Kram Stina

    SvaraRadera
  6. Så vackert hårspänne, förstår att det måste ta lång tid att pilla ihop något så fint!
    Ser fram emot ditt nästa inlägg om påskfirande!
    Ha en bra dag!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Hej Åsa!
    rast puh...
    Vilket härligt hårspänne! Kan man beställa ett sådant. då ör jag klart intresserad.
    Stor kram Lotta!

    SvaraRadera
  8. Hårspännet var jättehäftigt, men vilket jobb!
    Mitt hår är för kort just nu...
    J har förslag på mat till Långfredagen, vi hörs av...
    Kramis vännen!
    Susanne

    SvaraRadera