fredag 24 april 2009

Blommor skapar hemtrevnad...





Hej !
Jag tänkte visa er mina favoritkrukor med blommor i. Den stora vita krukan med de vita pelagonerna i är en Prins Eugen kruka som jag fått i julklapp av min mamma. Hon hade faktiskt skickat efter den från butiken på Waldemars udde. Den står alltid på matsalsbordet.
Den med murgrönan i har jag två stycken utav, den är oval i formen och passar i alla mina fönster. Jag har även två utav den med krysantemumen i . Jag köper gärna två likadana krukor på en gång. Dessa kommer båda ifrån Miljögården. Jag har haft dessa krukor i många år och jag tröttnar aldrig på dem.
Min lilla H är idag sjuk och får vara hemma med mormor. När vi hämtade han från tåget igår hade han 39 graders feber och dundrande huvudvärk.

Skönt att det är fredag idag. Ikväll blir det tacos och mys som vanligt. TACK för alla era gulliga kommentarer!
Stora kramen /Åsa

7 kommentarer:

  1. Visst är det så, vackra blommor piggar alltid opp =0).
    Hoppas sonen kryar på sig !

    Ha en solig & skön Helg !
    Kram Nettan

    SvaraRadera
  2. Hej Åsa! Vilka fina blommor o krukor du visar...visst är det fint med levande blommor!! Du undrade om jag bodde åt Mullhyttehållet...Och det gör jag! Jag bor precis vid Hembyggdsgården som du varit vid...Blir lite nyfiken vart din kompis kan bo? Låter nästan som grannhuset....Ibland är ju världen liten! Ha en trevlig helg! Kram Therese

    SvaraRadera
  3. Stackars liten! Skönt för honom att komma hem igen då han är dålig! Hoppas att de hade det bra i alla fall. Det är bra med en mormor som ställer upp då barnen är sjuka. Jätte söta krukor! Jag vågar aldrig köpa några allt för dyra då katterna har haft några i golvet... Kram Stina

    SvaraRadera
  4. Meeen är det din sons tur att vara sjuk nu, stackars!! Hoppas han kryar på sig snart! Blommor är det bästa jag vet, man kan aldrig få nog utav dem...:-) Ha en mysig fredag! Kramen Sofia

    SvaraRadera
  5. Vilka fina blommor som står i vackra krukor. Jag blir alltid så glad av blommor och så fick jag ju en hel del i går också...
    Typiskt att bli sjuk när man är på mysig resa med mormor. Hoppas att han hann ha lite kul innan han blev dålig. Ikväll blir det god mat och mys med J´s släkt, i morgon ska vi fira underbara mamma som blir 65 år och mig lite...
    Ha det mysigt med tacos i kväll, hälsa så mycket!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  6. Hej Åsa!
    Så fina blommor och krukor du visar oss idag. Älskar den stora Prince Eugen krukan en sådan önskar jag mig också:)
    Hoppas att sonen kryar på sig.
    Ha en mysig helg
    kramis till dig Lotta!

    SvaraRadera
  7. Så vackra krukor du visar upp. Jag håller med dig, det är så trevligt med blomster.
    Ha en bra dag!
    Kram Petra

    SvaraRadera