måndag 27 april 2009

Möblerat lite...

Fotoramen är köpt på Room i Stockholm
för 14 år sedan. Tycker lika mycket om den
nu som då.

En del av min äggsamling.

Kortet är gjort av Ingela med bloggen
Inspiration i vitt.


Keramikskålen är en studentpresent och bordet är ett loppisfynd som jag
har tagit bort all vit färg på en gång i tiden. Det hade inte gjort något
om det var vitt, hihi.



Korgen är ett loppisfynd.





Hej!
Idag har jag och min man försökt att bära in mitt vita skrivbord, men förgäves. Dörröppningen är för liten,inget standardmått. Enda dörröppningen som är så i hela huset, konstigt med gamla hus ibland. Det får se ut så här tills vi inhandlar garderoberna. Får leta efter ett smidigare gammalt skrivbord som kan stå framför fönstret. Ha det så bra alla bloggare! Kram Åsa




11 kommentarer:

  1. Ja det är inte lätt med gamla hus, små dörra och breda möbler...

    Vete sjsutton hur vi fick upp chiffonjen på vinden - för ner kommer den inte...;-)

    Kram Maud

    SvaraRadera
  2. Hejsan
    Trevligt att titta in hos Dig. Du har en fin blogg. Hoppas Ni får in skrivbordet....
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  3. Vilket fint bord..jag har två halvmånebord som väntar på att bli vita.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Kanonfint bord!! Tycker det är fint som det är trots att jag älskar vitt!!Hihi. Hoppas ni får in skrivbordet oxå, trägen vinner som man säger, *fniss*. Kram Sofia

    SvaraRadera
  5. Hej igen Åsa! Jag gillade den gamla fotöljen..
    Har du klätt om den? Rummet blir kanoon...
    Ja tennljustakarna har jag på ett loppis..
    (gubben som har loppis vid hamnen)Har inte varit där på flera år! Roligt att du vill komma den 14:e kram/Helen

    SvaraRadera
  6. Hej Åsa! Jag känner igen det där med månbordet...jag önskar också att mitt hade fått varit vitt som det var från början. Men ditt såg jättefint ut, bilden såg väldigt hemtrevlig o mysig ut. Jag läste om Framnäs...Alltså såå många gånger som jag har gått förbi där och beundrat det huset. Det är ju ett riktigt Madicken Hus!! Och jag undrar så vem som har det o vem som sköter det...Det är ju såå otroligt välskött o fint, men jag har aldrig sett någon där nån gång?? Verkligen ett underbart läge...nästan som i en film!! Kul att få veta att det var det huset du varit vid! Kommer du till Mullhyttan fler gånger så är du välkommen jag bor ju mitt emot kvarnområdet...Ha en riktigt trevlig Valborg! Kram Therese

    SvaraRadera
  7. Åh så trist, jag vet hur det är...
    Länkar dig!
    Kram Petra

    SvaraRadera
  8. Så fina bilder! Tror du har nästan exakt samma slagbord som jag. Hålls o målar det nu. Läste hos Therese i Mullhyttan att du kände till trakterna här. Jag bor i Fjugesta. Jag känner Therese. Det var lustigt! Att världen kan vara så liten. Ha en bra dag! Kram

    SvaraRadera
  9. Typiskt att dörren är för smal. Ja, ingenting har ju standardmått i ett gammalt hus... Går det inte att skruva av benen? Hoppas det löser sig på ett eller annat vis... Kram Stina

    SvaraRadera
  10. Vad fint ni fixar till det. Slagbord är så fina, jag har tagit hem mitt från mamma nyligen. Mitt är också träfärgat, men det får nog vara så så länge. Det står i hallen på övervåningen nu. Synd med skrivbordet, jag undrar också om det inte går att skruva isär det?
    Vi ses på torsdag, ska bli mysigt. Och fint väder ska det ju bli.
    Kramis på dig, Susanne

    SvaraRadera
  11. Så mysigt och hemtrevligt du har det. Skulle gärna sitta i din fåtölj, dricka en kaffe och läsa tidning!

    Synd när man vill en sak så mycket och så går det inte! Men det löser sig nog...

    Ha en bra dag! Kram Lena

    SvaraRadera