tisdag 21 april 2009

Alvas köksoffa ...











Hejsan!
Alvas (mammas faster som nu är död) gamla kökssoffa står i vårt sommarum nu. Tyget som är på är ifrån Ikea och jag tycker att det är så somrigt. Köpte ett par örngott med spets på loppis som jag tyckte passade fint i kuddarna. Är på jakt efter fler örngott och lakan med spetsar och monogram. Tycker att de är så vackra! Min lilla H har varit på skansen med sina småkusiner, moster och mormor idag. Lilla E som är två år var rädd för alla djuren. Hon sa: Nej, björnen inte ta mig, Nej, sälen inte ta mig. Skulle själv velat ha varit med och sett detta. Njut av livet! Kram Åsa

11 kommentarer:

  1. Lill skrutten då! Stackarn, han trodde väl att han skulle bli djurmat. Det är inte lätt att vara liten... Kökssoffan är jätte fin! Det är ju extra roligt då en släkting har haft den. Jag har liknande tyg från Ikea på min kökssoffa. Min soffa är trären, men jag funderar på att måla den... Kram Stina

    SvaraRadera
  2. Vad fin soffan är! Och visst är det härligt att kunna sitta många vid köksbordet och mysa? Ha det så bra!
    /Anna

    SvaraRadera
  3. Vilken fin soffa!!! vad kul att du tyckte om mitt bord. Knopparna har jag köpt från indiska och lampan från Ikea...billigt och bra ;)
    Ha det så gott
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Go kväll! Vad fint tyg på soffan gillar "bolster randigt"!! Det ser så hemtrevligt ut på eran veranda...
    Ha det bra kram: Helen

    SvaraRadera
  5. Vilka underbara bilder du visar, jag önskar jag hade plats till en kökssoffa, men huset är för litet för detta. Tack för din goa kommentar hos mig, det värmer!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Så fräscht med det blå & vita lite maritima.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  7. Gud vilken söt soffa och Alva låter så vackert.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  8. Så vacker soffa och kul med en historia bakom den!

    Kram Maud

    SvaraRadera
  9. Tack, ledsen var bara " förnamnet ", men det blir väl bättre får man hoppas ;0)

    Himla fin soffa & de där vita örgotten med spets va fina.
    Tog några sådana när vi plocka ut i min sambos farförädra hem =0)

    Kram Nettan

    SvaraRadera
  10. Kanonmysigt du har gjort i soffan o den var jättefin! Ikea är ju bara BÄST:-)!! Barn är bara för härliga o alla kommentarer de kan komma med ibland...Ha en fin dag bloggkompis, hihi. Kram Sofia

    SvaraRadera
  11. Vad fint med kökssoffan och mysiga kuddar på er veranda. Jag är nöjd med vår soffa på altanen, ska bara lägga dit mer kuddar med gamla spetsörngott snart, har haft annat att pyssla med.
    Vad mysigt att för H att vara borta med mormor och hälsa på kusinerna. Det är nyttigt.
    Vi hörs mer.
    Kram Susanne

    SvaraRadera