söndag 26 april 2009

Lilla rummet...

Hissgardinen är från Åhlens. Fick tips av
Sofia med bloggen Signe-1. Jag är jättenöjd med den.
Ängeln är från Bloomingville.

Flyttade upp taklampan som vi fick när vi
gifte oss av min mans systrar med familjer.
Golvet målade vi vitt!


Här ska det få plats med två stycken 2-dörrars
Vita Ikea garderober ( Pax Hemnes). En varsin till
pojkarna



Knoppar ifrån Indiska




Inbyggda garderober och en hylla, som jag
tänkt att ha svarta pärmar i.





Tapeten heter "Garden"






Ny lampa, inköpt på Rum 21 i Kristinehamn


Min favoritbutik!



Hej!
Visar idag lite bilder från det nyrenoverade lilla rummet. Får lite skärgårdskänsla när man kikar in. Vad tycker ni? Funderar på att flytta in mitt vita skrivbord och ställa framför fönstret. Blir även sugen på att vara mer i rummet mer än att bara förvara i det. Önskar mig en egen laptop så att det kan bli mitt nya bloggarrum, hihi. Ha det så skönt i solen. Vi ska nu grilla lite korv till kvällsmat och sitta och njuta i sommarrummet. KRAM Åsa



11 kommentarer:

  1. Vad fräscht och fint rum. Det ser jätte fint ut. Gardinerna var jätte fina. Men det är Sofia som har Signe-1 och jag Stina som har Lauras gård. Men det gör inget att du blandar i hop oss, vi är ju systrar. Det är Sofia som har sådana gardiner, de är jätte fina. Jag förstår inte varför jag ska envisas med att sy egna... Kram Stina

    SvaraRadera
  2. Det är så skönt att fler har barn som lever rövare. Att de leker New York får mig att skratta varje gång du skriver... Kram Stina

    SvaraRadera
  3. Kollade faktiskt på dom knopparna härom dagen. Jätte fina, men jag vill ha en i rosa och det fanns inte...Snygg tapet vad heter den? Vilket märke.? Det kommer att bli riktigt fint!! Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Hej Åsa!
    Vad fint du får i "lilla rummet", undrar är det nere eller uppe? Ska bli kul att få se den 30 när vi träffas.
    Ha en mysig kväll.
    Kram kram!

    SvaraRadera
  5. God kväll!!Hiss gardinen såg jätte fin ut!! Åhlens har jätte snygga tyger... Vad helgen har gått fort var på 50-års kalas igår lite trött idag!? Ha det bra kram:Helen

    SvaraRadera
  6. Hej! Åhh vilka fina gardiner, hihi...kul att man kan inspirera andra!!:-) Åhléns har verkligen superfina saker till bra pris! Det blev jättefint! Må gott Åsa! Kram Sofia

    SvaraRadera
  7. Det lilla rummet blir jättegulligt. Oj, vad ni hinner med att fixa hemma. Hur får ni tid?
    När hinner du köpa allt? Bloggandet har verkligen fått fart på er där hemma. Ni fixar något hela tiden, jag blir alldeles svett...
    Vi har firat med släkten i helgen och njutit i stället. Idag tog vi en promenad på förmiddagen och en på kvällen när solen sken.
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  8. Åhlens har fina gardiner..handlar ofta där. Behöver en gradin till 2.10 fönster..svårt att hitta.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  9. Härligt att ev få ett bloggrum, själv sitter jag i sonens rum...
    Måste få fråga vad ni målat golvet med för färg & vad är det för material under. Jag ska själv måla om ett parkrettgolv.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  10. Hej igen Åsa!! Härligt väder..
    Du är välkommen på bloggkväll här Torsd:14/5 kl:18:30!Om inte kvällen passar så höres vi kram:Helen

    SvaraRadera