tisdag 31 mars 2009

Storasyster S rum






































Hejsan!
Visar en del saker från storasyster S rum, som i maj blir tjugo år. Gud vad tiden går fort. Jag har kännt henne i elva år.
Vi har snurrat runt på våra sovrum så alla är inte tapetserade och klara än. Sängen är en 160 cm och är en gammal utdragssoffa som jag köpte när jag var 20 år. Jag har alltid älskat gamla möbler och ting. Den funderar jag på att måla vit. Vad tror ni om det?
Pinnstolen hade min mamma i sitt flickrum, då var den vit. Gissa vem som slet en hel sommar, känns det som, med slippapper och värmepistol, för att få bort all den vita färgen. Jo just jag, hmm. Nu vill jag ju att den ska vara vit. Hon har två antikgrå Leksvikhyllor som jag tycker är jättefina. Hon har tyckt om Bukowskijs gosedjur sedan hon var liten. Sälen och hunden är två av dem. Idag har jag så ont i min hals så jag tror att jag dör. Kan knappt svälja. Får dricka varmt honungsvatten så mildrar det nog litegrann.
Simma lugnt! KRAM ÅSA







8 kommentarer:

  1. Hejsan
    Vilken trevlig blogg Du har.
    Det är så kul att kika runt på andras bloggar.
    Var har Du hittat den fina svarta smides ljusstaken på sidan?
    Hälsningar
    Kicki

    SvaraRadera
  2. Hej Åsa!
    Stora S rum är så mysigt. Gosedjur ska man ha fast man blir stor... härligt!

    Krya på dig!
    Kram Lotta!

    SvaraRadera
  3. Den är lika fin som den är men kommer bli jättefin om du målar den vit oxå!!:-) Ha en fin kväll, Kram Sofia

    SvaraRadera
  4. Jag har alltid svårt att bestämma mig om jag ska måla om något eller inte. Kan tänka mig att både säng och stol blir fina vita. Gillar tidigare inlägg med rosa detaljer......rosa är ju en favorit färg....som jag delar med en gemensam kompis tror jag??? Ha det gott! Kram Malin

    SvaraRadera
  5. Hej Åsa!
    Nu har vi snart sett hela ert hus...Inte riktigt. S har fina detaljer i sitt rum. Det är svårt att bestämma hur man ska göra när man ska måla om möbler. De är fina i trä, men även i vitt. Tänk om man ångrar sig?
    Krya på dig, det är många som är förkylda nu.
    Kramis Susanne

    SvaraRadera
  6. Hejsan.
    Jobbigt med ont i halsen, fy!
    Stackars dig. Hoppas det går över fort.
    Jag skulle nog målat sängen vit, tror jag, och låtit stolen va som den är. Fint med lite blandat.

    Krya på dig nu! Kram Anneli.

    SvaraRadera
  7. Fint rum! Jag har likadana stolar som jag också tog bort färgen på. Det tog sin lilla tid. Kram Stina

    SvaraRadera
  8. Gosedjur kan man aldrig få för många av.
    Jag som ofta syr såna , fast jag har ju inga små barn. Så de blir att sy till försäljning.
    har ju lite förkärlek för dockor å djur
    ( kanske e lite barnslig av mig hi hii men vad gör de så länge man trivs med det.

    SvaraRadera