söndag 15 mars 2009

Mitt kök!







Visar några
bilder från mitt kök. Det renoverades 1997. Min man bodde då här ensam med sin dotter
på nedre plan. Övervåningen hyrde han ut. Jag tycker att han hade bra smak på både design och färgval. Det känns dock som om det är dags igen fast vi vet båda två att det inte blir än på några år. Kanske att vi tapetserar och målar pärlsponten vit, men då vill ju jag måla luckorna vita.... Ska vi göra ett kök vill vi nog göra det rejält som båda vill ha det. Den delen som vi sitter och äter har varit pojkarnas lekrum när vi endast bodde på den våningen, därav färgvalet. Gör vi om så ska kök och matdel ha samma färger. Det är härligt att drömma också... KRAM Åsa

3 kommentarer:

  1. Hej Åsa!
    Ni har såå hemtrevligt och mysigt så. Men det är klart skulle luckorna och pärlsponten bli vita så skulle köket bli väldigt ljust och fint. En enhetlig tapet så tror jag nog att ni skulle bli helnöjda och inte ehöva göra något mer.. För planeringen är det väl inget fel på?
    Men som du skriver visst är det härligt att drömma. Tänk om vi inte kunnde drömma... vad trist livet skulle bli!
    Själv älskar jag att drömma och fantisera och har alltid gjort det...
    Appropå fredag blir 18.30 bra?
    Ha en bra måndag kramis Lotta!

    SvaraRadera
  2. Köket är ombonat och mysigt. Vitt är fint, men ibland kan det bli för mycket av det goda...
    Dröm vidare, det gör jag om våran hall...
    Taket blir klart i morgon och sedan ska jag vårstäda i köket.
    Underbart!!!
    Ha en bra vecka!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  3. Hejsan.
    Det är nästan bäst att drömma, så där innan projekten blir av. När man är mitt uppe i renoveringar är det bara jobbigt.
    Jättefina korgar du hittat!
    Letar korg att lägga mina garner i, hoppas på att komma iväg på loppis på onsdag.

    Ha en jättebra dag.
    Kram Anneli.

    SvaraRadera