onsdag 4 mars 2009

Koppar & Porslin


Royal Copenhagen


Koppar i olika blommotiv


Mårbacka

Porslinet från de två översta bilderna har jag fått av min mammas faster Alva. Hon är en av de vackraste människorna jag har mött. Nu menar jag på insidan. Hon var så snäll och omtänksam. Hon lekte jämt med mig som barn. Hade jag gjort något dumt så var hon ändå så snäll. Hennes hem var som små tittskåp överallt. Hon älskade porslin och hennes möbler hade nog stått på samma plats hela hennes vuxna liv. Dessa föremål väcker så goda minnen hos mig. KRAM Åsa

5 kommentarer:

  1. Hej!
    Vilken fin blogg du har!
    Jag håller med dig, din dotters (för visst var det din dotter?) kappa var ursnygg! Hon såg ut som en modell på de där bilderna, och vad fint det var i rummet bakom henne, jag såg bl.a. en ljuslykta som jag gillade :)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Hej Åsa! Vilket vackert porslin! Det från Royal Copenhagen (Musselmalet?) är jättevackert:)
    Håller med Anna om att kappan var ursnygg!!

    Tack för din kommentar hos mig, lampan har jag köpt på Haga Hem i Göteborg för flera år sedan, men har sett den i andra butiker oxå.

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Godkväll kikar in till dig så här innan sängdags! Porslinet du visar är jätte fint jag gillar blått och vitt.
    KRAM Lotta!

    SvaraRadera
  4. Hallå där!
    Fina bilder. Du har mycket vackert porslin. Roligt när man får ärva, så att de har en historia som man kan minnas till. Blått och vitt är så fräscht!!!
    Ha det gott och sov gott min vän!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  5. Vilket fint porlin du har.
    Älskade kopparna =0)
    Kram Nettan

    SvaraRadera