tisdag 17 mars 2009

Detaljer...











Hej! Fortsätter med att visa lite bilder ifrån vårt kök. Den lilla kakelplatten tycker jag mycket om. Den är köpt i butiken i Rosendahls trädgård och passar fint med färgen på bröstpanelen och tapeten. Det står "Sommaräng" på den, svårt att se kanske. Om ni inte har besökt den butiken så gör det. Det doftar ljuvligt av nybakt bröd och det finns fina saker där. Gå dit när stäppsalvian blommar, det är bara för vackert och ta en fika i äppelträdgården. Tavlan är efter min mammas faster Alva, den passar väldigt bra i köket på våren. Jag brukar inte gilla porslinsfigurer, men pojkarna som finns på den lilla hyllan är mina barns doppresenter. Är dock på jakt efter lite annat fint att sätta i hyllan. KRAM Åsa




7 kommentarer:

  1. Godkväll på dig!
    Fräsch färg på kakelplattan den passar jätte bra. Håller med dig Rosedahl är hel undrbart. Skulle gärna åka dit på en liten tur nu i vår, fika, mysa och inspireras... Vore Gött!!
    Tavlan är riktigt söt gillar tavlor med blommor på.
    kvällskramar Lotta!

    SvaraRadera
  2. Godmorgon!
    Så kul att Du lämnade en kommentar, nu är jag här & kikar lite =)
    Hoppas dagen dig blir härlig med massor av sol... här lyser solen redan!
    Ha det gott
    //Siv

    SvaraRadera
  3. kakelplattan tyckte jag var fräck. Skulle gärna vilja åka Rosendahls trädgård, kanske får bli en tur dit i sommar. Tavlan är också himla söt.
    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Tack för dina rara ord hos migm, blev så glad så!
    Kul att hitta till din blogg också, så fina sommarbilder du visade i "Längtan" inlägget!
    Visst längtar vi efter riktig vår och sommar nu!

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  5. Tack för titten o din kommentar! Kul då hittade jag till dig!

    SvaraRadera
  6. Hej vännen!
    Fina bilder med lite smått och gott från köket.
    Själv har jag tagit det lugnt med bloggandet några dagar. Har städat efter hantverkarna i köket och bakat till min tjejträff i kväll. Vi hade det väldigt trevligt och blev faktiskt 17 personer till slut. Inte illa! Fick ett jättefint halsband av Lena som hon gjort i silver som var väldigt personligt för mig.
    Blusarna vi beställde har kommit om du vill hämta någon dag.
    Sov sött!
    Susanne

    SvaraRadera
  7. Hej
    Vad kul att du tittade in hos mig och gillade mitt hus.
    Du verkar själv ha ett mysigt hus!
    Gillade din tavla med blommor på mycket.
    Idag verkar bli en sådan härlig dag igen. Tog första fikan utomhus igår nu känns att våren är på intågande.
    Kram Helen

    SvaraRadera