torsdag 19 mars 2009

Några fler korgar...








Hej alla bloggare! Tack för era gulliga kommentarer hos mig, de gör mig glad!

Korgen med lin i ska jag måla vit. Sommarduken i den andra korgen har Alva sytt. Den tycker jag är jättesöt på sommarbordet.

Nu ska pojkarna och jag gå ut på en långpromenad i det vackra vädret och få lite sol och vind i håret. Jag slutade klockan 12 idag. Skönt med en ledig eftermiddag i veckan. Det finns så mycket i livet som man vill hinna med mer än att jobba. KRAM Åsa

12 kommentarer:

  1. Hejsan Åsa.
    Jag har precis kommit in från en härlig promenad. Lite blåsigt var det förstås, men bor man på västkusten så får man ta det.
    Ut och njut i vårsolen och ha det gott på er promenad!!!

    Många kramar Anneli.

    SvaraRadera
  2. Hej! Det är häärligt idag! Jag ska gå ut & ta med kopp kaffe i vår solen..Hand sydda dukar är som konstverk...Sist när jag var på loppis fick jag tag på två handsydda dukar för bara 20 kronor..billigt.. Ha en skön em:)Helen

    SvaraRadera
  3. Hej! En promenad i vårvädret låter inte helt fel. Här blir det lite kalas i stället sonen fyller 8 idag. Kul att du tittade in hos mig! Ha det gott Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Vilken vacker och annorlunda korg. Vad har den använts till från början? Linet passar ju bra där i. Ja, det är härligt med ett fräscht badrum. Det är nästan det enda som är färdigrenoverat i vårat hus... Min man jobbar väl på så gott han kan, men man vill ju gärna att allt ska vara klart nu, eller hur?

    Kram Stina

    SvaraRadera
  6. Hej Åsa!
    Tack för ditt besök och kommentar!

    Vilken härlig idyll du verkar bo i!

    Vilka härliga korgar du fyndat, de passar ju in lite varstans;-)

    Välkommen tillbaka!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  7. Riktigt mysig blogg har du!:-) Ha en fin kväll, Kram Sofia

    SvaraRadera
  8. Hej Åsa! Härliga korgar. En sådan där bärkunt hade min morfar han plockade mycket bär...vi barn var med i lingonskogen sedan fick vi vara med och rensa, Härliga minnen.
    Vi syns i morgon kl 18.30.
    Kvällskram Lotta!

    SvaraRadera
  9. Hej Åsa!
    Nytt fint inlägg på korgar, lin och handbroderad duk. Tänk vad mycket man har i sina gömmor, mer än man tror...
    I eftermiddag har jag varit på möte på jobbet och i kväll nappade vi på Bonniers utbildning och såg reklamfilm på nytt material och sedan bjöd de på dricka, godis och filmen:"Män som hatar kvinnor". Boken var bra, men filmen var absolut inte sämre. Spännade!
    Trevlig helg med vinprovning i morgon. Jag ska ha vinprovning här på lördag med några tjejer.
    Ha det gott!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  10. Hej Åsa!

    Tack för besöket! Ja, det är jätteskoj att ha en egen butik i huset! En dröm som äntligen har gått i uppfyllese. Det är så hilma mysigt att gå ner och plocka upp varor eller bara damma :) Roligast är det med alla trevliga människor som man träffar.

    Vilka underbara korgar du har - vill också ha...:)

    Ha det så bra och trevlig helg!
    /Anna

    SvaraRadera
  11. Vilken mysig korg! Njut av det vackra vädret! Kram

    SvaraRadera
  12. Tack för din gulliga kommentar inne hos mig!
    Så kul att hitta hit, alltid lika kul att hitta nya fina bloggar.
    Vilka härliga korgar du visar i detta inlägg och i tidigare inlägg. Små kulturskatter och vilken utmärkt förvaring.

    Ha en härlig helg!

    Kram
    Katarina

    SvaraRadera