söndag 30 januari 2011

Bordsskiva blir en ny sänggavel...




Hej!

Den mörkbruna lilla kistan är köpt i en antikaffär för många år sedan. Den flyttar runt lite här och var i huset. Kistan med läderhandtaget är efter min morfar. Han älskade att segla och när han var på sjön så hade han sin mat i den. Funderar på att måla den svart eller vit?








Bordsskivan i teak är efter ett soffbord som min morfar hade. Den har jag just skruvat bort benen och tänkte ha som sänggavel i någon av pojkarnas rum. Svart får den bli. Vilket är snyggast högblank, halvblank, eller matt färg? Den är 15o cm lång och 61 cm bred. Sängen är 120cm bred. Blir så trött på att sänggavlar är så förbaskat dyra, så därför har jag försökt att hitta andra lösningar. I vårt sovrum har vi ju en gammal vit källardörr med speglar som jag är så nöjd med. Den andra sängramen som är en gammal soffa kommer jag att måla vit.
Idag är lilla H i Lidköping och spelar kvartfinal i Troja cup. Pappa R och hans kompis J, Susannes sambo med bloggen Blåbär och smultrontället är med dit. Vi var även där igår och då vann M två av sina tre matcher i pojkar- 11 0ch H vann två matcher och fick wo i en. Grattis killar! Ni spelade så fin tennis och kan vara så nöjda med ert spel.
Det kliar i mina fingrar och jag är så sugen på att börja greja i pojkarnas sovrum. Blir att åka till färgbutiken i veckan och beställa en tapetrulle för att täcka H:s bård och lite svart färg.
Kram på er alla! Åsa♥♥♥





2 kommentarer:

  1. Hej på dig!
    Det blir säkert göör fint.
    Jag är också i göra om tagen, här målas för fullt...
    Kram ha en bra söndag.

    Föresten Zumba jag fullkomligt älskar det, min nya drog hi hi
    Lotta!

    SvaraRadera
  2. Hej min vän!
    Vad kul att planera killarnas rum och få idéer på nätet...
    Det är ju väldigt bra att ta vara på gamla saker och måla om, det gillar jag:-)
    Fina trälådor du har, det har jag också några och de är fina och praktiska.
    Själv blev jag magsjuk i natt, ont i hela kroppen...
    Kul att träffas och gå ut på fredag, Elin kan tydligen inte. Lillsyrran fyller 25 år. Vi kan ske får med oss Lotta, Pernilla, Gun och Carina? Grattis till killarna, måste kika på dem när de spelar. Janne tyckte att Hannes var duktig idag.
    Vi hörs mer om fredag!
    Kram Susanne

    SvaraRadera