lördag 27 mars 2010

Små elefanter i färgerna vitt och marinblått...


OBS! Detta fönster är ännu ej bytt.

Glaskrukor från glasbruket Notsjö (ett gammalt bruk från
Finland). Dessa påminner om krukorna från Svenskt Tenn
Fint med vita krokusar i.

Griffeltavlan från Koffert










Ändrat om i hyllan.


Hej!
Idag är jag jätteförkyld och har ont i mina bihåler. I veckan som gick har jag vårdat både M & H som har haft feber, hosta och förkylda. Man blir lite sliten, det känns som om man inte varit utanför dörren. Visar idag mina nya bordunderlägg med Josef Frank mönster, gillar de så mycket. Man blir glad av dem. Hoppas att de kommer att tillverka dem i rött och vitt eller svart och vitt.
Nu är alla utom ett fönster insatt. Det kommer att bli mycket målning i och med att det är nya lister och fönsterbrädor som ska målas vita. De byggde in fönsterbrädorna i lantlig stil i och med att vårt hus är ifrån 1938, ville vi bevara den gamla stilen. Kommer så småningom att visa bilder på resultatet både ute och inne.
Ha det så gott/ KRAM Åsa



7 kommentarer:

  1. Kanonfina underlägg vännen! Josef Frank-mönstren är så fina, håller med dig, man blir glad av dem!:-)

    Må gott!

    Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Vad fint du har i din hylla visst är det kul att ändra om ibland kram

    SvaraRadera
  3. Hallå där!
    Tack för en mysig kväll igår, trevligt!
    Bra att du orkade följa med. Fina underlägg du köpt och mysigt har du i din fina hylla.
    Ha en fin påskvecka så kikar vi bort och kollar på era fina fönster någon dag, vännen min.
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  4. Hej Åsa!
    Vad roligt det var att träffa dig i lördags.
    Hoppas att du har kryat på dig!
    Gud vad snyggt det blir med era nya fönster, ett helt nytt hus, förstår att även känslan inomhus blir annorlunda.
    vi måste ses snart igen hoppas jag, jag får ta och ställa på ulrika så att hon säger till Maria om att det är dags för en liten vinkväll, eller hur!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Hejsan.

    Jättesnygga underlägg!
    Är på jakt efter något liknande att ha på köksbordet, men alla är så fula och tråkiga.
    Dina var ju fina, köpt var?

    Tråkigt med förkylningar i familjen, ofta går det runt och det blir såå långdraget.

    önskar dig en fin vecka,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  6. Åh, jag älskar dom där Josef Frank underläggen, dom tröttnar man aldrig på! Vad jobbigt att du blivit sjuk! Krya på dig! Påskkramar Therese

    SvaraRadera
  7. Hej Åsa!
    Hoppas du mår bättre nu!
    Vilka fina underlägg, riktiga klassiker!

    Ha en fortsatt trevlig påskhelg,

    Kram Jenny

    SvaraRadera