tisdag 23 mars 2010

Stockholmstrippen...





























Hej!


Idag visar jag några bilder från vår Stockholmvistelse. Vi gick inte så mycket i affärer, men det blev ett besök på inredningsaffären KOFFERT och BRUKA design på Humlegårdsgatan. Koffert var en av de mysigaste butikerna jag har varit inne i. Den var så inspirerande för att det var så härlig mix på barnleksaker och inredningsdetaljer. Där köpte jag min första Mailegkanin (det lär nog inte bli den sista), det blev en liten kanintjej och en liten griffeltavla. Hos Bruka köpte jag fräscha kökshanddukar och ett par krokar till köket. Vi åt lunch vid Östermalmstorg på en restaurang som hette Örtagård. Den låg vägg i vägg med den underbara saluhallen som ligger där. Det serverades vegitarisk buffé och även andra rätter samt kaffe och kaka. Underbart gott! Under fredgaseftermiddagen blev vi bjudna på champange i cocktailbaren på hotellet (Diplomat) så där satt vi och myste bra länge till härlig musik.


Fredagskvällen var vi på teatern "Bruden som visste för lite" på Maximteatern. Vi skrattade i två timmar och skådespelarna skämtade med varandra och bjöd på sig själva, det var inte tråkigt en enda gång. Stor eloge till Peter Magnusson, Martin Björk, Pernilla Wahlgren och Maria Kulle.


Svenskt Tenn ligger bredvid hotell Diplomat så där gjorde vi ett besök under lördagsförmiddagen. Köpte några nya underlägg till köksbordet, visar i nästa inlägg. Vi åkte sedan till min syster som bor i Hammarby sjöstad. Våra pojkar var ju redan där med mormor. Tro det eller ej men då blev båda mina pojkar sjuka. Hostiga och genomförkylda. Min M blev riktigt sjuk så jag undrade hela söndag förmiddag hur vi skulle få hem honom. Han kräktes och mådde jättedåligt. Min man skulle vidare till Finland, som tur är kunde han hjälpa oss med alla väskor på tvärbanan, tunnelbanan och till T- centralen och på tåget hem. Måste säga att det var bland det jobbigaste jag har gjort, tyckte så synd om M som var så snurrig och risig.


Vårt hus är helt upp och nedvänt. Vi har bytt femton av sexton fönster på vårt hus. Ett fönster kommer om först sex till åtta veckor. Nu saknas det bara lister och nya fönsterbrädor. Det är grejer överallt. Vi känner oss trots detta mycket nöjda med de nya fönstren och tycker att det lyfte hela huset.
Ha det så gott!/KRAM Åsa♥♥♥


5 kommentarer:

  1. Åh vilka underbara butiker ni har besökt, iiinget avis, näe inte alls, hihi...

    Hoppas allt är bra med dig vännen!!

    Stor♥kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Hej Åsa! Vilken härlig helg. Man behöver små turer ibland för att fylla på med ny energi..
    Vad fint huset blev med dom nya fönsterna..
    Husets ögon säger man.. Det stämmer tycker jag..
    Ha det bra kram/Helen

    SvaraRadera
  3. Hejsan.

    Trodde nästan du stannat i Stockholm,
    med så många mysiga butiker.

    Tråkigt med killarna, det gör så ont i en mamma när barnen är sjuka. Hoppas dom är på bättringsvägen snart.

    Vi ska faktiskt byta fönster på vårt hus här i vår. Ska bli så skönt att bli av med de gamla.
    Blir nog ett lyft för hela huset.

    Ha det gott,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  4. Hej svejs! Vilken härlig helg du har haft i huvudstaden....och jag bara längtar upp när du nämner alla fina butiker! Det är verkligen givande att få gå o strosa där! Önskar dig en trevlig onsdag! vårkramar till dig! Therese

    SvaraRadera
  5. Vad kul och härligt ni verkar ha haft, otur bara att m blev så dålig, resan hemm måste ha varit extra lång hoppas han är bättre kram

    SvaraRadera