söndag 14 mars 2010
















Hejsan!

Idag skiner solen och man känner våren i sig. Roligt att Anna vann melodifestivalen. Hon var min favorit hela tiden. Visar idag en del av min äggsamling. Undrar varför jag gillar ägg så mycket? Ägg symboliserar LIVET och det är nog det som jag tycker är det fina. Jag har flyttat runt på ett bord som förut stod i sommarrummet. Nu får det stå i läshörnan i vardagsrummet, det blev finare mot fondväggen.
Igår till melodifestivalen var vi sugna på en efterrätt då gjorde vi det här:
Vit chokladmousse med fruktsallad ca. 6 port.
3 dl vispgrädde
2 dl matyoghurt
100 gr vit choklad
2 tsk vaniljsocker
2 tsk florsocker
Vispa grädden. Häll i matyoghurten, rör om. Smält chokladen i mikron och rör ner i smeten. Ställ kallt.
Gör en fruktsallad på: kiwi, vindruvor, mango och 1 granatäpple ev. banan om man vill. Riv lite vitchoklad över om man önskar. Smaskens!♥
Ha det gott/ KRAM Åsa♥





5 kommentarer:

  1. Hej Åsa!
    Vad många fina ägg du har!

    Vi gillade oxå Annas låt bäst, ringde o röstade hur många gånger som helst:)

    Din efterrätt låter jättesmarrig!

    Ha en trevlig söndagkväll,

    Kramis Jenny

    SvaraRadera
  2. Jättefina ägg vännen!!

    Jag höll oxå på Anna så här är vi nöjda, hihi...

    Hoppas allt är bra med dig!

    Stor kram Sofia

    SvaraRadera
  3. Hej Åsa!
    Vad sugen jag blir på den chklad moussen.
    Kram från godismonstret, som måste skärpa sig, sommare närmare sig...ler.

    SvaraRadera
  4. Så fina äggen var och vad god chokladmoussen verkar...Mums! Ha en bra start på den nya veckan! Vårkramar till dig! Therese

    SvaraRadera
  5. Hejsan.

    Klart att Anna skulle vinna!
    Hon sjunger ju så fint.

    Vilka fina ägg du har, så snyggt att lägga alla tillsammans.

    Ditt uterum blev jag lite avis på... så fint och mysigt!

    Ha det gott,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera