söndag 4 juli 2010

Sol, vind och vatten...

Ett söt litet fågelhus, som man kan trä ett äpple på (present
från faster G)
En del av vår altan, där vi brukar grilla och sola. Som ni ser
är det ett fönster kvar att byta. Undrar när det blir av?Jag har
laserat golvet i en valnötsnyans. Känner mig riktigt nöjd.

Min mans bröllopspresent från mig. Skylten är i emalj.


Rosor som jag fick av min man på vår bröllopsdag den 16 juni.
Vasen är dansk keramik (Gjord av björn Wiinblad, Nymölle).


Rara Eivor, mina barns farmor , överaskade mig en dag när
jag kom efter jobbet. Hon hade planterat fint framför vår entre´.

Hej!
Juni månad rusade på i väldans fart. Det var skolavslutning, bröllopsdag, åttaårskalas, summertennis för barnen en vecka, Womens cup 2010 i tennis, 50- årskalas på midsommardagen. Bara en massa roliga saker.
Jag har varit ledig i en vecka och nu jobbar jag veckan som kommer för att sedan vara ledig i fyra veckor igen.
I helgen infann sig den riktiga sommarkänslan. På fredagskvällen hade vi knytis hemma hos oss. Susanne med bloggen Blåbär och smultronstället och hennes sambo kom och grillade. Som vanligt blev allt så himla gott och läckert uppdukat. På lördagen åkte vi ut med deras båt till en ö i Vänern, Svinön. Det var en underbar dag! Tack!
Idag åkte vi till Gottbol vid sjön Skagern i Rudskoga. Vattnet var alldeles ljummet och jag tog mitt första dopp
Ha en härlig sommar! Kram Åsa♥♥♥

1 kommentar:

  1. Härliga sommarbilder vännen!
    Visst hade vi en mysig fredagskväll med massor av god mat...som vanligt. Båtturen var också väldigt härlig. Idag har jag sytt väskor och hållit mig borta från solen. Det behövs känner jag...
    I morgon åker jag och några kompisar till Örebro. Ska bli kul. Synd att du jobbar...
    Kramis Susanne

    SvaraRadera