fredag 16 juli 2010

Hemma hos min barndomsvän...

Här är en skymt av min barndomsvän Lotta.
Underbara påslakan från hemtex. Klicka på
bilden och läs ordspråket på väggen!






Detr vita kaklet var skönt att gå på och så fint med
den svarta kanten.


Tänk att göra om en källare så här fint. Det kan man bara
inte tro att det är. Händig man har hon iallafall!










Mysigt med soffa i sovrummet. Det ingav ett lugn
i rummet. Sedan gick det en dubbeldörr i glas ut i trädgården.






Ni skulle se den läckra trappan och ljuset som
sipprar in från den runda fönstret i sovrummet.







Snyggt och stilrent med det vita runda staketet.








Till fika bjöds det på kladdkaka, vaniljvisp
och fruktsallad med blåbär och jordgubbar, mums!









Uteplatserna var byggda i olika nivåer, vilket gav
ett härligt intryck.






Vardagsrummet i ljust lantligt och New England stil.






Snyggt med det mörka mot det ljusa.






Till och med elementskydd i vita kryss.




Lotta hade många fina gardiner som hon sytt själv.
Den här köksgardinen var så fin.







Stort och ljust fint kök


Hej!
Idag visar jag lite bilder från min barndomsvän Lotta underbara vita hus med vita knutar och till och med vita kryss på utsidan av huset. Tyvärr fotade jag inte just det. Jag fick lov att visa er hur fint de bor. Jag var helt lyrisk och blev så sugen att själv flytta till landet och bo så här vackert. På andra sidan grusvägen var det ett rött litet stall där hon själv hade haft häst. Det var som en liten idyll. Tack för den mysiga och trevliga dagen i Lundsberg!




M & H påväg upp mot övervåningen. Där fanns
tre sovrum och ett tvrum. Alla rum var så ljusa
och fina. Ett gick i lite i grönt, ett i blått och ett i rosa och
rött.

Ha en skön helg!/Sommarkramar från Åsa♥♥♥













3 kommentarer:

  1. Vad fint din vän bor! Roligt att se andra hem och få inspiration från. Jag gillar hennes köksmöbler. Det är fint med lite mörkare då många bara har vitt.

    Kattungarna är underbara, men vi har två osålda som jag gärna skulle vilja ha hem till inom en vecka. Gammelkatten har valt att flytta ut då hon åker på stryk av kattföräldrarna. Jag tycker så synd om henne som är gammal och nu får sova utomhus, innekatt som hon är. Jag hoppas lugnet återställs då kattungarna har flyttat. Kram Stina

    SvaraRadera
  2. Jättefint fast ditt hem är mer min stil.

    SvaraRadera
  3. Hallo där!! Fint hem..Gillade deras trappa gör snygg..Skönt att det regnar idag! Har grejjat med lite inne annars vill man bara vara vid vattnet..Ha det gött många sommar kramar/Helen

    SvaraRadera