fredag 22 januari 2010

Utmaning

Älskar dessa burkar från Rayware,Liverpool, England, Polka Dot.
Saknar bara "tee" burken...
Emil & Ida pryder min kökssoffa. Gillar dockor

I dessa förvarar jag kaffe och te

Hej!
Äntligen fredag♥ Igår prövade mina barn längdskidor vid Hultet. De åkte 1 km spåret tre gånger och fem varv runt gärdet. De tyckte det var jätteroligt och de slet så svetten rann. Imorgon vill de dit igen. Då ska de prova 2,5 km spåret. Jag skulle också vilja ha ett par skidor så att man kan packa ryggsäcken och ta en lång tur med barnen med god fika. Imorgon sover jag och barnen hos mormor. Min man ska nämligen ha aktiefest och det är hans tur att bjuda på trerätters meny. Då brukar vi passa på att rå om mormor och bli riktigt ompysslade.
Jag fick en utmaning av min vän Susanne med bloggen Blåbär och Smultronstället att visa hur jag förvarar mitt kaffe och te. Jag skulle vilja bli duktigare på att köpa goda teer. Jag är ganska bekväm av mig så det blir mest påsteer. Ha en skön helg. Nu ska jag se på Let´s Dance. Kram Åsa♥

4 kommentarer:

  1. Jätte söta burkar! Jag älskar lösviktste. Gillar att så i butiken och lyfta på locket till burkarna och känna doften...

    Det lät härligt med en skidtur. Jag köpte skidor för tre år sedan, men har inte provat dem... Ha det så skönt hos din mamma i morgon.
    Jag skrev ett mail och hoppas att det inte verkar för rörigt... Anteckningar blir inte alltid så lättförståliga... Lycka till och kram Stina

    SvaraRadera
  2. Jättefina burkar du visar gumman! Jag älskar thé men det blir mest kaffe här hemma, vet ej varför:-) Hoppas du får en underbar lördag min vän! Kram Sofia

    SvaraRadera
  3. Så vackra burkar - skall genast googla efter de där engelska!

    Visst är det härligt med skidåkning!

    Kram Maud

    SvaraRadera
  4. Hej min goa vän!
    Vad kul att du antog utmaningen, du har såå fina burkar. Tänk att vi tjejer är så svaga för burkar och andra roliga saker till vårt hem...hoppas ni hade en mysig kväll hos mor. Janne gillade verkligen maten som Rolf(och du..)lagade.
    Jag är så sugen på att åka längdskidor här uppe, men än har jag inte kommit iväg. Får gå upp till mamma och se vad hon har för skidor sen vi var yngre.
    Ha en go söndag och vecka!
    Kram Susanne

    SvaraRadera