söndag 24 januari 2010

DAGENS STAVFEL....








Hej!
Idag lånade jag min mammas skidor och pjäxor och familjen gav sig iväg till Hultets Friluftsgård. Barnen älskar verkligen det här. Jag åkte senast februari -95. Det var på min vinterutbildning i Idre. Då åkte vi en härlig fjälltur som jag alltid kommer att minnas, det var helt underbart! Idag gick det mindre bra. Vi drog iväg i 6 km spåret. Jag började med att ramla i starten, en vänlig man hjälpte mig upp. Fy så pinsamt sa min lilla H och drog iväg. Under min skidtur ramlade jag nio gånger, hur är det möjligt? Jag blev helt mörbultad. Tacka vet jag spår utan backar. Det går ju inte att stanna. Jag är nog en slalomtjej. Min utrustning fungerade bra iallafall. Kanske jag försöker igen. Det är ju verkligen en mysig sak att göra hela familjen. Mina barn drog iväg i 1 km spåret när vi äntligen kom i mål. De åkte alltså 7 km, det tyckte jag var bra gjort. Ha det gott! KRAM Åsa♥♥♥


7 kommentarer:

  1. Hi, hi förlåt...att hålla balansen i backarna är nog inte så lätt. Ni hade ju mysigt ändå trots dina vurpor:-) Kan tänka mig att H sa så. Jag är också sugen på att åka skidor, ska nog leta fram mina gamla skidor och pjäxor. Nu ska vi ta en promenad jag och min Janne. Fräscha bilder på er, förresten, HÄLSA!!!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Åh så mysigt och härligt det såg ut!! Är riktigt sugen på att ge mig ut i spåret, men har tyvärr ingen bra utrustning...än;-)
    Vad duktiga kidsen var!:-)
    KRAM till dig!

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig dag ni verkar haft! Mysigt att vara ute i skidspåret hela familjen. Vad duktiga dina pojkar är!

    Fy vad trist med tanden! Det är hopplöst då det är problem redan då de är små. Min Alice som är så rädd ha så dålig kvalité på sina tänder. Hon har lagat flera hål och plastat en del. Visste inte att man kunde laga med laser. Lugnande tabletter kanske vore något för Alice till nästa gång. Kram Stina

    SvaraRadera
  4. härligt det låter...alltså inte dina vurpor förståss*fniss*
    Men skidor är ganska fridfult att åka,förra helgen åkte jag och mitt barnbarn åxå en tur med skidorna...jag har inga egna så jag fick låna ett par korta barnskidor,men det gick bra...
    gud så mysigt du verkar ha det hemma hos dig,har kollat på dinha köks bilder.
    kram från lolla
    www.lollashus.blogg.se

    SvaraRadera
  5. Ser härligt ut,är gott att komma hemifrån och göra något i hop med familjen.

    SvaraRadera
  6. Härligt med snö i år är det många som har åkt mycket skidor även de som inte har åkt på många år ,känner igen det där att man trillar mycket när man inte har åkt på många år kommer ihåg när jag åkte för några vintrar sedan jag trillade när jag stod still men det är kul ändå ,Vad långt barnen har åkt att dom orkar kram

    SvaraRadera
  7. jaa du Åsa det är sanneligen inte lätt att stå stadigt utmed backarna, det var tufft gjort av dig att försöka och det gick ju trots allt bra. Själv började jag att åka utför när jag var 38 år. det är först nu som jag tycker att det är lite skoj, men det gäller att inte ge upp.
    Ja vårat badrum har ju äntligen blivit klart och det har varit såå mycket jobb och planerande in i minsta detalj. Alla grejer är beställda på olika ställen på nätet.
    Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera