lördag 25 maj 2013

Mellan hägg och syren...


                                               Mr. Tsonga nosar på de vackra blommorna.

                                                    Mårbacka pelargon och plättar i luften = favoriter

Hejsan!

Det var längesedan jag kikade in här nu. Tiden och orken har inte funnits där. Vilken ljuvlig tid det är nu! Jag förstår talesättet varför skomakarna tog semester den här tiden mellan hägg och syren. Idag har vi röjt i garagen och varit till tippen ett par vändor. Båda killarna har hjälpt till. Det går fort när man hjälps åt. När killarna spelade tennis ett par timmar passade jag och min man på att åka till Klockaregården i Visnum för att köpa hem lite blommor. Det blev lite lavendel, dahlior, stäppsalvia, murgröna, rosor och pelargoner och jord. Köpte idag även en vit plastmatta på Maxi.Den ramade in fint den vita gamla matgruppen. Imorgon blir det att plantera och sätta lite fröer.
Ha en fortsatt fin helg!/Kram Åsa

1 kommentar:

  1. Hej goa vän!
    Kul med ett nytt inlägg från dig. Ja, visst är det en underbar tid nu och helgerna har ju varit riktigt fina:)
    Jag har också planterat här hemma, ska försöka så lite i helgen också.
    Hoppas vi ses nåt i helgen, vi ska väl kika ner lite på Fastingen m.m....

    Vårkramar Susanne

    SvaraRadera