lördag 28 maj 2011

Olivsnacks♥

Hej!

Idag har jag och min lilla H varit på storloppis. Vi var där vid åttasnåret redan men hittade inga fynd direkt. Lite tråkigt. Killarna är iväg och spelar tennis så jag har varit en sväng ner på stan. Vi har Fastingsmarknad nu i helgen så det var liv och rörelse ner på stan. Kul! Imorgon blir det seriespel för pojkar -10 i Säffle. Idag lägger jag ut ett recept på supergoda olivsnacks som är goda till fördrinken. Det är min vän Elin som brukar göra dessa och recept på dessa har efterfrågats.

Olivsnacks♥ ca. 35-40 st 225 grader 6-8 min
2,5 dl mjöl
100 g smör
1 dl riven ost (Lagrad ost t.ex. västerbotten)
1dl grädde
35-40 st gröna oliver

Allt utom oliverna blandas ihop och låt det sedan stå kallt.
Rulla sedan in en oliv och lägg på plåt. Pensla sedan med ägg!
De går utmärkt att frysa in!

Ha en mysig helg! /Kram Åsa♥♥♥

3 kommentarer:

  1. Låter spännande gott och anorlunda något att testa! ha en fortsätt trevlig helg ! kram

    SvaraRadera
  2. Hej kompis!
    Kul att träffa er här igår. Hoppas ni hade en bra dag med tennisen idag.
    Vi har målat i boden och ätit gott md våra mammor och barn...
    Dessa snacks är såå goda, måste göra dem...
    Ha en fin vecka!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Vad smarrigt det låter, måste testa en dag!
    Kram Lotta

    SvaraRadera