lördag 6 november 2010

Alla Helgons Dag...

Serveringsvagn av märket Stenstorp från IKEA. En tidig julklapp
från min kära mamma♥.
Den fina vita ljuslyktan är en födelsedagspresent från mina goa
och fina arbetskamrater.

Här ligger Iniesta och myser framför brasan.


Flyttat in två av våra vita korgstolar i köket. Mysigt att
sitta där framför brasan .



Kökssoffan har flyttats in i det lilla rummet, där vi
sitter och äter.




Fina vita ljusstakar som jag ofta tänder på kvällarna. En present
från vännen Gunbritt. Hittade en fin paketpåse utanför min
ytterdörr en dag när jag kom hem från jobbet. Gissa om jag blev
glad!


Hej!
Här kommer lite mer bilder från köket. Roligt det är att bara ändra om lite med möblerna. Veckan som gått har varit en skön höstlovsvecka. En tid för vila och rekreation. Barnen har varit lediga från skola och fritids. De har varit på höstlovstennis två utav dagarna, som underbara ungdomar har tagit hand om! Tack! Jag var ledig en och en halv dag från jobbet och min man tre dagar. Viktigt att bryta vardagen och hämta lite kraft från förkylningar och annat. Igår kom vännerna Susanne och J på tacomys. Det var jättemysigt att bara prata och umgås. Tack! Idag ska vi till Rudskoga på middag hos farmor och ikväll ska vi på 50- årskalas på Norrgården (Hembygdsgården). Det ska bli jätteroligt med lite fest!
Idag tänder vi ljus för alla som vi älskat och saknar i våra liv♥. Tankarna går mycket till min älskade pappa som jag miste alldeles för tidigt och som bara har fått sett två av sina åtta barnbarn. Han dog första oktober 2000 och min M var då i magen.
Kram Åsa♥♥♥


2 kommentarer:

  1. Vilken fin köksön du har fått passar perfekt i ditt fina kök, gillar även den gamaldags fina kakburken under köksön , mysigt att möblera om ibland gamla saker känns då som nya , kul att du tyckte om ljusstakarna de passade bra i fönstret , vad mysigt att ställa korgstolarna vid brasan , värm glöggen och tänd en brasa så kommer jag hi hi skönt att ni har fått några dagar att koppla av , ha det bra kram !

    SvaraRadera
  2. Hejsan.

    Köksön var ju jättefin och även praktisk!

    Måste fråga om dina härliga blomsterkrukor i fönstret, var kommer de ifrån?

    När jag tänker efter så känns det som om jag ofta frågar dig var du köpt dina saker.....
    vi har nog ganska lika smak antar jag.

    Ha en fin kväll,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera