söndag 28 november 2010

1:a advent

"Lyra" Heter denna fina vita ljusstake från Stinas Butik i
Kristinehamn. Hon som driver denna fina butik har även
en webbutik. Stinas Living, heter den, och där finns det
massor av fina möbler och vackra ting.







Hej!
Inatt vaknade jag av att det var snöstorm ute. Blev lite orolig då i och med att jag visste att min man och en vän till oss skulle åka till Vänersborg på tävlingsledarutbildning klockan halv sju på morgonen. I skrivandets stund är de påväg hem, men det är snökaos i trafiken idag och man hör hur de varnar på nyheterna. Jag och pojkarna har myst med brasa hela dagen lång och så har de förstås hunnit med att spela lite tennis. Vi hann även ner på stan en sväng för att kolla julskyltningen. På torsdag fyller min äldsta kille 10 år och det ska vi fira med tårta och paket. I helgen som kommer blir det släktkalas, vilket alltid är så mysigt. Det finns mycket vi har att se fram emot nu i december.
Veckan som kommer är det full fart med kvällsmöte och klasshandboll och alla andra aktiviteter. Ha det gott!/Kram Åsa


2 kommentarer:

  1. hej vännen!! hoppas allt är bra och att du har en fin första advent! vad fint du har hemma!!:-) stora kramen s.

    SvaraRadera
  2. Hallå där!
    Vad fint det blev med de stora fina ljusstakarna och två stycken blev det ju till slut...hi, hi.
    Vi har också haft en mysig dag idag. Ikväll fixade jag och Lotta lite inför julmarknaden hos Petra nästa helg. Du måste försöka komma lörd. eller sönd. Mysigt med 10-årskalas snart. De är så goa era killar.
    Tack för att ni kom på vår lilla glöggfest. Det var så mysigt att träffa er alla igen:-)
    Hoppas vi ses på julfesten framöver.
    Ha en fin vecka, vännen!
    Kramis

    SvaraRadera