onsdag 8 juli 2009

Här kommer fler bilder...

De flesta hus hade sin egen lilla
Madonnaplats. Såhär såg den ut i det hus
vi bodde i.

Huset är ett vackert stenhus från 1600-talet




Alla rum var smakfullt inredda och renoverade. Tipp
topp standard. Så här såg vårt sovrum ut.








Vacker utsikt från balkongen.


Hej igen!
Ja bättre kunde vi inte ha bott. Bra avstånd till havet, Pisa, Lucca, Florens m.m.Det var lugnet själv där uppe bland bergen. Vi bodde i en liten by som hette Oneta som låg ovanför Borgo a Mozzano som var ett större samhälle med några affärer. Vi hade en sagolik utsikt från vår altan! I vår trädgård fanns det vackra rosor, hortensior, kryddor som lavendel, rosmarin, timjan. Vi plockade färska fikon som vi åt utav och använde rosamarin i marinaden,mums! Köket i huset var snyggt , stilrent och praktiskt renoverat. Kram Åsa


8 kommentarer:

  1. Vad snabb du var igen med bilder, vad ska jag lägga in nu då...har väl några fler hoppas jag.
    Visst hade vi härligt i detta fina hus, Janne får ta åt sig att han hittade detta fina hus åt oss. Väldigt fräscht inrett, jag sa till Janne att där hade vi det bäst under vår resa:-)Vi gjorde egen god mat som jag kan lägga in bilder på. Har varit väldigt trött, så jag har inte lagt in något nytt inlägg än, blir nog snart...vi får komma och hälsa på och se er gulliga kattunge också:-)
    Kramis Susanne

    SvaraRadera
  2. Hej svejs! Välkommen hem! Vad kul att se ett "livstecken" Fniss! Jag misstänkte att ni var till Italien....Vilka underbara bilder! Ser såå mysigt ut! Hoppas att ni hade det riktigt bra på Er resa! Många Sommar Kramar Therese

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Ja ni ser verkligen ut att ha haft det bra.
    Vilket mysigt ställe ni bodde på,härliga bilder!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Hej Åsa!
    Våran katt äter ALLT!!!! Hon är galen i mat,igår åt hon grillad kyckling,i förrgår pasta med köttfärssås ha ha. Gele mat och torrfoder äter våra oxå. Jag brukar ge lite gelemat på morgonen och sen om det är slut ger jag på kvällen oxå.När dom klöser på soffan är super tråkigt,bord och diskbänk får man plocka ner dom ifrån hela tiden.När jag var yngre och hade katt så fanns det något som hettte "fyspray" som maan kunde spraya på soffan,för oss luktade det ingenting men katten avskydde det så han klöste inte där.Men vet ej om det finns nu.Klös bräda är alltid bra att ha. Lycka till Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Å vilka ljuvliga bilder! Härlig resa förstår jag...
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  6. Men åhh så härligt ni verkar ha haft vännen! Så fina bilder du bjuder på:-). Ja, vi hade oxå det sååå skönt på Mallis och var tog sommaren i sverige vägen? Suck!! KRAM Sofia

    SvaraRadera
  7. Hej vännen! Tack för titten...Ville bara önska Trevlig Helg! Många Kramar Therese

    SvaraRadera
  8. Tack för de fina orden om vårt kök. Ja, vi var lite trötta när allt stod klart men efter en veckas semester är vi på topp igen...tror jag! Fina bilder du visar från er semester! Kram Malin

    SvaraRadera