lördag 16 maj 2009

Storloppis...

Pallen köpte jag idag för 30 kr

Lavendelträd som farmor E ska få i present.

Vackra örngott som blir fina i kökssoffan
i sommarrummet.


Fin glasburk med lock



Örngott med monogram




Fin stol 5 kronor





Två Jugenstolar 5 kronor styck







Hejsan!
Idag är andra dagen på min pencilinkur. Fått streptokocker igen, nu får det räcka med sjukdomar. Orkade iallafall iväg på storloppis och till pingstkyrkans loppis. Köpte flera stolar för 5 kronor styck. Drog till och med hem två gungstolar som jag inte vet vart jag ska göra av, men jag kunde inte bestämma mig och jag var rädd för att ångra mig. Ni vet hur det är. Håller på att måla jugendstolarna vita. Tror att de kommer passa fint i sommarrummet. Ha det så bra/KRAM Åsa






19 kommentarer:

  1. Mem oj Åsa vad du har fyndat!!:-) Superfina saker till billig peng! Usch för streptokocker, det dras jag oxå med titt som tätt, KRYA PÅ DIG! Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Jaa du har verkligen fyndat,själv jobbade ja så jag missade storloppiset.Men men det går fler tåg.
    Hoppas du kryar på dig
    Ha en bra schlager kväll
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Trevligt med storloppis var själv inte där. Men var till Haga kollonin på loppis istället sedan en sväng till fyndboa. Det blev lite fynd ska visa det senare.
    Ha en bra söndag kram Lotta!

    SvaraRadera
  4. Hej vännen!
    Vi sågs ju en sväng på loppis. Man hittar alltid något som får följa med hem. Du hittade fina fynd, en del som inte jag såg...
    Stolar för 5 kr är ju helt otroligt billigt. Lite färg och nytt tyg, så är de kanonfina.
    Jag har inte skrivit något om din fina bild på dig. Du ser lika fräsch ut som på riktigt...
    Stora kramen vännen!
    Susanne

    SvaraRadera
  5. Hej Åsa!
    Vilka fynd du har gjort!! Och vad fint det ser ut i er matsal, jag gillar verkligen den där tapeten.
    Vad fint du gjort på bloggen! :)
    Ha en skön vecka!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Vilka fynd!!! Det var längesedan jag gjorde så mycket fynd på loppis.
    Det var också kul att titta in hos Dig.
    Jag kommer säkert igen.
    Kramar
    Kicki

    SvaraRadera
  7. Men Gud såå mycket fint!! Vilka fynd du gjort....Bara att Gratulera till dina fina möbler o prylar!! Stolarna kommer ju bli jättefina vita....Ser fram emot bilder sen....Tråkigt att du inte är riktigt bra...Själv vaknade jag med "lite" halsont och ganska förkyld, men det brukar ju vara värst så här på morgonen! Krya på dig "LoppisFia"!! Kram Therese

    SvaraRadera
  8. Oj det kan man ju kalla fina fynd!!! Kul! Kram/Agnetha

    SvaraRadera
  9. Så himla fina fynd du gjort, det är kul me loppis!
    Kraam Petra

    SvaraRadera
  10. Ja där kan man snacka fynd! Såå billigt..

    Lekstugan har jag skissat på och min sambos morfar byggt när han var pigg på 90-talet. stugan är nog byggd -93. Den har stått på vår gamla ort och nu har vi efter två år fått ner den till oss, ca 4 mil söderut, i Rättvik.

    Ha det bra!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  11. Hallå där! Hoppas allt är bra...Själv är jag "lite" risig. Visst är det kul med hundar...Det är verkligen människans bästa vän...Han är lika glad när jag bara hämtat posten som när jag varit borta en hel dag! Men samtidigt får man ju överväga ibland om man kan ha en hund eller inte...För det är ju mycket jobb! Jag tror inte alltid barnen förstår det....Men det är verkligen givande, man får ju såå mycket tillbaka! Hoppas ni kan skaffa en någon gång! Må så gott! Kram Therese

    SvaraRadera
  12. fina fynd du gjort!!!!

    Gungstolar är fint, kommer in och kollar vad du gör med dom!!!

    Ha det gott kram Camilla.

    SvaraRadera
  13. Hej!
    Vilka fina fynd du gjort - vilka priser!!
    Det kommer bli jättefint!

    Kram MAria

    SvaraRadera
  14. Men vad mycket du har fyndat! Tänk att kunna köpa fina stolar för 5 kronor. Helt otroligt! Vad kul att se hur du ser ut! Jag tror inte du hade lagt ut det kortet senast jag var här... Hoppas att du kryar på dig så du kan njuta lite av ledigheten! Kram Stina

    SvaraRadera
  15. God kväll Åsa!!Jag & Lotta var på fyndboa i Lördags Och hittade en assistent för 100kr & ett virkat överkast för 50kr... Lotta hittade en fin spegel..Stolarna var ett kap... Ha en bra helg kram/Helen

    SvaraRadera
  16. Wow vilka stolar, och vilka priser sen! Jisses vad du fyndat! Såå himla roligt med loppis! Krya på dig nu! Kram M

    SvaraRadera
  17. Vilka fynd du gjort! Måste nog ta mig en loppistur i helgen...men vi har inte så många bra här runt mig. Hoppas du får en bra helg kram malin!

    SvaraRadera
  18. Men vilka otroliga fynd!

    Jag hade nog köpt hela stället till makens förtret!!!

    Kam Maud

    SvaraRadera
  19. Hej Åsa! Nu känner jag mig nästan tjatig..tredje gången jag skriver på ditt inlägg...Fniss! Måste bara berätta att jag ska till Framnäs imorgon Fredag....Gun-Britt ringde härom dagen o tyckte det skulle vara trevligt att träffas...Gissa om jag blev glad!! Mycket har jag ju dig att Tacka för....annars hade det ju inte blivit av...Skickar en STOR KRAM! Therese

    SvaraRadera