söndag 4 mars 2012

Vårstädning lite här och där...

Denna Rut m.fl. tunika är köpt hos Carlstad Depå.
Det fanns en hel del där som jag fastnade för.
Tänkt att detta lilla skåp ska få sig en förvandling så
småningom. Krävs bara lite övertalning först.


Denna lilla tomte som nu är vår sovrumstomte fick
min man i julklapp av lilla H♥
Hejsan!
Efter flera veckor av sjukdomar av alla de slag känns det äntligen som om det vänder. Jag har i helgen orkat tvättat lite fönster och grejat med grejorna som jag gillar. Inspirationen är tillbaka!
Solen har varit framme hela helgen vilket gör mig så glad.
Ha en fin kommande vecka!/Kram Åsa♥♥♥

5 kommentarer:

  1. Hej Åsa!! Skönt att du är på benen igen.. Vilken snygg blus..Gillar blått..Ha det gott kram:)

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Har inte varit till Carlstad depå ännu, men min arbetskamrat sa att det fanns många fina saker där som säkert var i min smak.
    Din blus är jättesöt, den skulle gärna få vara med i min sommargarderob.

    Vad skönt att ni har kryat på er.
    Själv känner jag mig lite risig, har lite feber och funderar över hur morgondagen ska bli....hemma eller jobb, vill helst inte vara hemma, men vi får se.

    Hoppas vi ses snart kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Hallå och tack för senast när du kom med fina tulpaner och din vackra tavla! Det värmde nu när jag inte tar mig så långt med min fot...
    Härligt med vårstädning, det får jag ta tag i när jag blir piggare...
    Det lilla skåpet är så gulligt som det är, förstår att det är svårt att bestämma om det ska målas...

    Jag köpte en marininspirerad tenniströja till Janne från Carlstad Depå, jag sa att den skulle du gilla:-)Jag ska nog köpa en av Rut m fl klänningar, tittade på dem då. För visst är det en kort klänning:-)
    Vi ses kanske snart igen!!!
    Kramis Susanne

    SvaraRadera
  4. Lördagen den 19/5 från kl 12.00 Blir det äntligen av!
    Vår första bloggträff i Lev Vackert Huset!
    Nu är det verkligen dags, att träffas, skratta, luncha, fika och bara njuta av livet och trevligt sällskap- Japp, det är ju en bloggträff som jag talar om så klart! Jag och Ingela har velat haft en i flera år men inte riktigt fått tummen ur (usch gillar inte det uttrycket egentligen, men ni hajar vad jag menar.) Föranmälan ska göras till vitromantik@gmail.com samt en förskottsbetalnings ska göras i samband med anmälan. Detta så att vi kan bjuda på god lunch kycklingssallad, kaffe/te, dryck och kaka. Kostnad 135:-
    Vi håller stängt för oss på övervåningen av huset så att vi till en början kan lära känna varandra där och ha lite lotteri och liknande. Vi kommer också kort presentera hur det gick till när vi förverkligade vår dröm om böckerna och butiken. Sen är det givetvis fritt att röra sig i butiken. För er som kanske vill sova kvar finns bra möjligheter bara ett stenkast bort. Se under Fliken Om Kristinehamn på vår hemsida www.levvackert.se

    SvaraRadera
  5. Hejsan! Skönt att ni mår bättre, här har vi också varit sjuka i omgångar. Härligt att våren är på väg, ger lite ny energi! Jättesöt tunika/klänning! Ha det gott! Kram Lotta

    SvaraRadera