torsdag 2 februari 2012

Skaparglädje♥




M: s lilla hand 22 mån & H:s lilla fot 4 mån♥
Idag 9 1/2 och 11 år♥
Min älskade hortensia som blommade så fint förra året har
vaknat till liv.
Hejsan!
Idag är det riktigt vinterkallt ute men otroligt vackert! Snöflingorna som faller ned lite titt som tätt. Visar idag en skymt av ett par tavlor som jag målade igår. Ramarna har jag återvänt liksom det vackra pappret som fanns i. Jag har alltid varit intresserad av inredning och i min tonår köpte jag ett par kinesiska tavlor från en butik som hette Duvan. Motivet har jag tröttnat på så när jag tittade under så fann jag ett vackert papper som jag bara kända för att måla något på. Trollsländor och fjärilar är ju ett favoritmotiv, så det fick det bli. Idag när jag kom hem från jobbet putsade jag till dem lite för symmetrin skull och så fick de lite akvarellfärg i pastelliga färger. Visar resultatet i helgen.
Ha det gott!/Kram Åsa♥♥♥

2 kommentarer:

  1. Vad duktig du är på att måla! Den talangen har jag tyvärr inte. Roligt att pryda väggarna med något som man har gjort själv. Kram Stina

    SvaraRadera
  2. Låter spännande kul att se hur dom blir trevlig helg kram

    SvaraRadera