söndag 20 december 2009

4:e advent






















Hej!
Idag är det 4:e advent och det är alldeles vitt och fint ute. Nu känner jag att julen får komma. Nu känner jag mig redo.
Idag vaknade vi av en DUNS!! NEJ!! sa vi i kör. Granen hade ramlat. Vi hade det nog på känn att det skulle hända. Vi har ju vår lilla katt Iniesta som gärna vill klättra upp i granen. Det var glassplitter, trasig plastgran och till och med trasig julgransbelysning (den ena av dem, vi har nämligen 32 ljus i vår gran för att det är så fint). Då bestämde vi oss för att köpa en riktig kungsgran. Den är dock inte lika perfekt i formen, han som vi handlade den av skrattade åt mig för att jag hade sådan beslutångest.
Nu valde jag iallafall att pynta den mer i vitt och silver. Jag är äntligen klar med alla julklappar och igår gjorde vi Leilas recept på "Rocky Road". Den vita tomteflickan från SIA och den vita ljuslyktan kom min rara mamma med igår. Jag älskar vita julpynt. Den gråa tomten är säkert tretton år gammal och jag tycker jättemycket om den. Den är så charmig med nyckeln. Jag jobbar mån ,tis, ons. Sedan tar jag lite ledigt och börjar jobba igen den 8 januari. Mina barn har jullov sedan i fredags och börjar skolan igen den 11 januari. De har precis kommit hem från pulkabacken och nu är de iväg och spelar tennis med pappa. Nu jag ska ge mig iväg på en långpromenad. GOD JUL alla bloggisar♥KRAM Åsa♥

6 kommentarer:

  1. Det är inte lätt med katt och gran ,hoppas den nya inte vällter, fint att inte ha för många färger i granen ,själv har jag kulor i guld silver och rött . ja visst är det fantastiskt att snön ligger kvar man blir alldeles tårögd ,extra härligt att promenera nu när det är så vacker ,förstår att du känner dej nöjd när du hunnit så mycket, sen kan du bara njuta kram

    SvaraRadera
  2. Godkväll Åsa!! Dessa små kissar...Mysiga bilder du tagit.. -Ja nu har vi fått riktigt med julstämning med all snö..Gud så härligt..
    Ha en riktig härlig jul med nära och kära kram på er /Helen

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!
    Sicken busig katt...!
    Men den nya granen ser väldigt fin ut, visst är det gulligt med katter!!!

    Appropa soffan så blev det en hörnsoffa från Ikea Eketorp i mörkgrått, är riktigt nöjd.

    Vad roligt att du tycker om mitt "lilla hus"

    Önskar dig en riktigt God jul kram Lotta.

    SvaraRadera
  4. Hej Åsa! Hoppas att du haft en mysig o stämningsfull adventshelg! Vad tokigt med granen men det är väl sånt som händer när man har en lite kisse....Fniss! Er kungsgran ser iallafall jättefin ut! Önskar dig en riktigt God Jul! Många JulKramar till dig från mig.

    SvaraRadera
  5. Hej goa bloggvän!! Vill önska dig och din familj en riktigt god jul och gott nytt år!!:-)

    Kram Sofia

    SvaraRadera
  6. Vad mysigt ni fått i ert julhem. Granarna är fint pyntade båda två. Hoppas den får vara i fred för buskatten nu.
    Kramis Susanne

    SvaraRadera