söndag 6 december 2009

2:a advent
























Hejsan!
Julen nalkas och jag börjar få riktig julstämning. Igår åkte jag och min man till Karlstad och började att handla julklappar. Vi är lite sena med det i och med att min M fyller i början av december och då blir det fokus på det. Det fanns så mycket fint som man skulle vilja handla. Blev riktigt nöjd när jag hittade min fina GOD JUL kudde i BRUKA design, enkla vita trähjärtan och en kakburk på Lagerhaus (som Lotta med bloggen Österled och Västbris tipsade om). Mina adventsbarn av Lisa Larsson Rörstrand, köpte jag själv när jag var 20 år. De tycker jag mycket om. Egentligen är det en tärna som hör till, men jag tycker tomtarna var så söta. Får komlettera med en tärna såsmåningom. Idag ska vi titta på tennis Pablo Open cup i Kristinehamn, göra pepparkakshus och äta mat hos min mamma. Hon ville ha hjälp med att klä sin gran. Ha en skön söndag! /KRAM Åsa




9 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Fint, jag gillar Lisa Larsson figurerna klassiska och fina.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Hej! Gillar det lilla lucia tåget min mamma hade dessa när jag var liten. Ha det gott Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Godkväll Åsa! Den där kudden är så fin..
    Du har julstämning i köket.. jättefint..
    Zinkljustaken har jag köpt i karlskoga på "vita rummet" Ha en bra vecka kram: Helen

    SvaraRadera
  4. Vad fin header du har gjort vännen!!

    Och vad skoj att du vill vara med och tävla hos mig!!:-)

    Må gott stor KRAM Sofia

    SvaraRadera
  5. Jätte fint med alla julsaker kram

    SvaraRadera
  6. Hej Åsa! Hoppas allt är bra....Vad mycket fint du bjuder på! Det är så gulligt med en liten adventsgran som du har vita hjärtan i....Må så gott vännen! JulKramar Therese

    SvaraRadera
  7. Hejsan.
    Den vita "GOD JUL" kudden gillar jag, så fin.
    Lisa Larssons adventsbarn är mycket söta.
    Gillar hennes figurer, själv samlar jag på hundarna och katterna.

    Ha en bra dag,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  8. Hej Åsa!
    Vad fint du pyntat! Jättesöt kudde från Bruka du köpte:)

    Kul att du är med i min tävling!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  9. Vad julfint ni har det. En liknande kudde hittade jag på Coop för 79 kr, den var riktigt fin.Vi ses snart på vår lilla julfest, vännen!
    Kram Susanne

    SvaraRadera