söndag 7 juni 2009

Examen...

Fint och fräscht med rutigt.

Skjortor från Polarn och Pyret.

Klänning efter min mammas faster som jag kortat av. Mönster
säkert från 60- talet?






Balklänning efter min farmor som var född -1908. Hittade
den här på hennes vind plus en till vintern innan jag tog
studenten. Gissa om jag blev glad!.....




Denna hade jag på min studentbal. I svart grå taft med rosa
anemoner. Jag behövde inte ändra den någonting. Jag hade
en underkjol, med stadga. Den var 6 m i omkrets när den låg på
golvet. Jag kände mig jättefin och att min farmor hade dansat i den
var också kul.





Skjortor från JC som mina pojkar ska ha på skolavslutningen. Svarta
finshorts och svarta fritidsskor till det.






Denna blus hittade jag på Lindex.







Denna klänning som man även kan ha som tunika med vita
taights till är också från Lindex.











Hej !
Idag ska vi ha 20- årskals och 7- års kalas för S och H. Jag visar lite kläder idag i och med att det är avslutningstider. Jag älskar ordet Examen. Det sa man förr, idag vet inte alla barn vad det betyder. Igår var det klasskamp för hela slanten. Min M klass tog hem guldet i år för årskurs två. De var bra sugna i och med att de kom tvåa förra året. Härligt! Hoppas att vi får lite varmare vindar nu. Det har allt varit bra kallt nu i några dagar. Kram/Åsa






13 kommentarer:

  1. Hej på dig min goa vän!
    Vilka fina kläder du visar, killarna är så fina i skjortor. Den vit/svarta är du så fin i.
    Balklänningen har jag sett dig på kort i. Gillar den nya svarta med rosor och blusen:-)
    Alltid kul med fina kläder vid speciella tillfällen.
    Jag var upp och tittade på min klass vid 11 tiden igår, sedan hade vi kalas för Emelie.
    Hälsa och gratta M för guldet:-) Gratta H och S idag!Vi ses hos Familjen H på fredag:-)
    Många kramar Susanne

    SvaraRadera
  2. Min sambo som är nära vän med din sambo blev nog lite avunsjuk att R vågade vara med på kort före honom...hi, hi han ringde och tärrade honom på en gång, förstår inte det. Typiskt min käre sambo:-)
    Kramis

    SvaraRadera
  3. Hej Åsa!
    Den klänningen har jag också tittat på, den är jättesnygg. Helene tyckte att det stod Lotta på den när vi var på Lindex, det stod tydligen också Åsa.Du är jätte snygg i den.
    Nej men oj oj vet Roffe om att han är med på bloggen?

    De andra kläderna är också jätte fina , du har god smak.
    Din söta grabbar kommer att bli så stiliga på avslutningsdagen...

    Kramelikram Lotta!

    SvaraRadera
  4. Hej Åsa! Vilka fina kläder du visar!:-) Gillade din söta klänning skarpt och vad fina ni är du och din man:-)!! Ha en toppendag, Krmis Sofia

    SvaraRadera
  5. Hej Åsa!
    Vilka fina kläder, speciellt de vackra balklänningarna!

    Jättebra bild på dig o din man där till höger, vad söta ni är:)

    kramis Jenny

    SvaraRadera
  6. Hej Åsa! Hoppas du mår bättre....Visst är världen bra liten! Det finns säkert fler bekantas, bekantas...Fniss! Känner igen blusen från Lindex, stod o "nöp" i den igår i Karlskoga.Men kom på att jag köpte faktiskt en tunika förra veckan....Jättefina bilder på examenskläderna! Och på dig o maken också naturligtvis! Må så gott min vän! Kram Therese

    SvaraRadera
  7. Så mycket snygga kläder för stora & små du visar.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  8. Hejsan ! Jag har faktiskt varit ljus ( eller rättare sagt ljusa slingor ) men ~06 vart det brunett ;), är ju rödhårig egentligen =(.
    Måste faktiskt erkänna att jag inte hade en aning om hur du såg ut, men när du la upp din bild så visste jag vem du var.
    Kommer ihåg dig sen skoltiden =).

    Så mycket snygga kläder du visar !
    Kram Nettan

    SvaraRadera
  9. Ville bara önska dig en Trevlig Helg! Kram Therese

    SvaraRadera
  10. Hej igen! Hoppas allt är bra..Ja, vi kanske ses i sommar! När åker ni till Italien?

    SvaraRadera
  11. Hej,
    första gången jag hittar till din fina blogg.
    Vad roligt att du hade din farmors "gamla" balklänning, vilken känsla att ni båda haft den på fest och känt er fina!
    Mysigt hus ni har, och vad avis jag blir på ditt sommarrum *ler*

    Må gott,
    kram
    Jessica

    SvaraRadera
  12. Hej min goa vän!
    Kika in hos mig, jag har något till dig:-)
    Kramis Susanne

    SvaraRadera