måndag 1 juni 2009

Flyg lilla nyckelpiga...

Lycka är att se en liten nyckelpiga...



Våra vita pioner i knopp. Älskar dessa...


Gult som solsken gult som gull, vi har hela ängen full. Av
smörblommor som står och nickar. Vårt sommargolv har
gula prickar. (Kerstin Andeby , Majas alfabetssånger)



Liljekonvalj en favoritblomma! Vita rosor,liljekonvalj,
och murgröna bestod min brudbukett av.




Vårt fina äppelträd





i full blom


Hej alla bloggare!
Idag skriver en sliten Åsa. Varit hos doktorn igen. Halsfluss för tredje gången. Tredje pencilinkuren på två månader. Känner att jag inte har tid att vara dålig. Tänk hur det är. Visar blommor idag för det gör mig så glad. Ha det så gott! Kram Åsa


8 kommentarer:

  1. KRYA PÅ DIG! Låter inte alls kul... Vilka fina knoppar, och stövlarna, dom gillar jag skarpt!!

    Kram C.

    SvaraRadera
  2. Hej Vännen! Usch, vad tråkigt att du har fått halsfluss igen...Inte bra! Hoppas verkligen att du får ett bra pencilin som hjälper dig att bli frisk! Du visar iallafall jättefina o somriga bilder...som man blir glad av. Krya på dig! Kram Therese

    SvaraRadera
  3. Fasiken vad trist för dig!! Hoppas verkligen du blir frisk nu o att penicillinet hjälper! Bedårande blommor:-) Ta hand om dig! Stor kram Sofia

    SvaraRadera
  4. Hej vännen!
    Hörde på dig i telefonen i lördag att du forfarande lät krasslig. Nu får vi hoppas att det biter på dig, så du blir piggare:-)
    Fina sommarbilder du visar, våra pioner har också så bulliga knoppar nu, de är så fina när de slår ut.
    Ha en fin vecka och krya på dig♥!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  5. Men gud va tråkigt med halsfluss IGEN!!
    Hoppas du kryar på dig ordentligt.
    Fina bilder du har,hoppas att inte blommorna hinner att blomma över till midsommar.
    Ha en bra dag o krya på dig
    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Hej Åsa!
    Jag såg ju skymten av dig igår på sjukhuset, det blev pencillin för mig med fast i salv form till ögat.
    Vilken otur du har, att inte bli av med den förbannade elaka halsflussen. Hoppas att denna pencillin kur tar bort alla bacilusker.

    Bamse kramen till dig!
    Lotta

    SvaraRadera
  7. Hoppas du mår lite bättre...Kram Therese

    SvaraRadera
  8. Hej Åsa! Vita pioner är väll ljuvliga...Själv har jag två olika rosa sorter..skulle gärna vilja ha vita..Iggår var jag och köpte en klätterros (New dawn)och två lavendlar som jag satte nedaför rosen...Ha det gött kram/Helen

    SvaraRadera