lördag 2 maj 2009

Utmaning...

Hejsan!
Idag cyklade jag och min yngsta grabb ut till min mamma för vi skulle vara barnvakt åt lilla E och lilla A. Min syster och mamma åkte till stan för att beställa tårtor och fixa lite till barndopet som vi ska ha för lilla A den 23 maj. Min stora grabb spelade tennis med tävlingsjuniorerna kl.10:00 - 15:00. Han var helt slut när han kom hem. Min man förbereder köttet som ska grillas och jag sitter och bloggar. Tänkte anta Stinas utmaning med bloggen Lauras Gård. Här kommer svaren på frågorna.

1. Vilken mat äter du ofta?
svar: Svår fråga om det är vardagsmat eller helgmat som efterfrågas. Jag äter nog mycket varierat. Jag gillar både kött, korv och lax.

2. När du är på kalas, är du den som sitter, eller hjälper du till att duka av?
svar: Jag är nog fostrad till att fråga och är nog en av dem som gärna hjälper till.

3. Vart sitter du helst när du bloggar?
svar: Jag sitter vid skrivbordet nere, men önskar mig en laptop så att jag kan sitta vart jag vill.

4. Köper du trisslotter ofta?
svar: Nej, men min man köper ibland och gärna i på nya ställen om vi är ute och far. Prescis som om chansen är större att vinna då.

5. Vilken stad eller land har varit din bästa semester?
svar: Svår fråga. Min bror bor i Honululu på Hawaii och min ena syster i Seattle. Fina städer båda två. I Sverige är det nog Stockholm som är min favvostad att semestra i. I Europa är det Grekland som är mitt favoritland. Rhodos och Chania kan jag verkligen rekomendera som fina städer att besöka.

6.Tv kanal du tittar mest på?

svar: Jag är nog en person som sappar mig fram till bästa programmet. Jag gillar att titta på Antikrundan och Bygglov och svenska deckare.



Jag skickar utmaningen vidare till:
Hagagård
Österled och Västbris
Signe-1

5 kommentarer:

  1. Vad gullig du är Åsa att du skickade utmaningen vidare till mig, men jag fick den av 'Skogshuset' för nåra dagar sen, så jag svarar på exakt samma frågor i mitt inlägg idag om du kikar, *ler*. Lustigt att jag fick utmaningen samma dag av dig, är du synsk eller?;-) Vad avis jag blir på er två bloggvänner som ska till Toscana!!!:-) Ha en fin lördagkväll, Kramis sofia

    SvaraRadera
  2. Kul att du svarade på frågorna, det är skoj att läsa... Hur hamnade dina syskon i USA? Vilken fin bild på barnhänder och stenar. Är dina barn också stensamlare? Kram Stina

    SvaraRadera
  3. Hoppas ni har haft en härlig helg och tack för senast.Vi får planera inför Toscanaträffen på lördag också.
    Roligt att du också antagit utmaningen. Jag gjorde det idag, har tagit det ganska lugnt med bloggandet och umgåtts mycket med släkt och vänner i helgen.
    Ha det gott!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  4. Hej Åsa! Hoppas allt är bra med dig såå här efter valborg! Du undrade om korgarna var ifrån Bruka o det stämmer....Jag älskar deras sortiment...Ha en bra vecka! Kram Therese

    SvaraRadera
  5. Vilken rolig utmaning! Ha de gott! Kram

    SvaraRadera